Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang !

Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang ! - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang !
link : Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang !

Baca juga


Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang !


KUANTAN: PRU14 di Pahang semakin dimeriahkan dengan kehadiran calon orang asal mewakili parti masing-masing kali ini. Penyertaan orang asal pada kali ini memberi harapan baru kepada semua rakyat untuk menyuburkan amalan demokrasi di negara ini.

Apa yang lebih hangat ialah kedua-dua calon orang asli yang bertanding kali ini mewaikil parti pembangkang. Sedangkan selama ini orang asli diketahui adalah penyokong tegar Barisan Nasional (BN) selepas kelompok peneroka Felda di negeri ini. 

Kedua-dua calon ialah Bob Manolan Mohamad bertanding di DUN Kemayan (Parlimen Bera) dan Mat Nor Ayat bertanding di DUN Jelai (Parlimen Cameron Highlands).

Bob Manolan berasal dari kampung orang Asli Bukit Rok, Bera. Sementara Mat Nor pula dari Kampung Pos Lanai, Lipis. Kedua-dua mereka akan bertanding tiga penjuru dalam PRU14 ini.

Bob Manolan bertanding buat kali kedua atas tiket PKR (PH) , selepeas tewas pada PRU13 lalu di kerusi DUN yang sama. Beliau tewas dengan majoriti 4.063 undi kepada calon BN, Datuk Mohd. Fadil Osman. 

Kali ini beliau sekali lagi akan menentang calon BN itu, serta calon PAS, Md. Yusof Che Din.

Sementara itu Mat Nor Ayat yang bertanding buat pertama kali atas tiket Parti Sosialis Malaysia (PSM), akan berlawan empat penjuru dengan calon BN, Datuk Wan Rosdy Wan Ismail, Abdul Karim Nor (PAS) dan Abdul Rasid Mohamed Ali PKR (PH). 

Penyandang kerusi DUN Jelai ialah  Wan Rosdy yang menang dengan majoriti  3,182 undi pada PRU13 menewaskan calon PAS, Abdul Karim Nor dan seorang calon bebas, Alagu a/l Thangarajoo.

Persoalannya, apakah kedua-dua calon dari kalangan orang asli ini boleh menggugat pengaruh calon-calon lain. Sama-sama kita nantikan keputusannya. #PDO


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang !

Sekianlah artikel Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dua Orang Calon 'Harapan' Orang Asli, Meriahkan PRU14 Di Pahang ! dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/05/dua-orang-calon-harapan-orang-asli.html

Subscribe to receive free email updates: