'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu

'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu
link : 'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu

Baca juga


'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu


Netizen selalunya mudah terikut-ikut dengan perkataan atau 'slang' yang nampak ala 'cool' dan 'hipstur'. Bermula dengan 'ale uto' yang dulunya pernah menjadi perdebatan antara netizen kerana maksud perkataan tersebut. 

Kini banyak 'slang' tersebut menjadi ikutan terutama anak-anak kecil. Tak kurang juga pada wanita terutamanya para isteri yang memanggil suami mereka 'shuben'. 

Tak siapa tahu dari mana asalnya perkataan ini atau siapa yang memulakannya tapi difahamkan pertama kali digunakan ialah dalam satu laman webforum tempatan. 

Namun bagi yang terikut-ikut dengan trend yang kononnya perkataan 'shuben' ini lebih nampak manja pasti tidak tahu apa maksud sebenar perkataan ini. Berikut adalah satu perkongsia dari seorang lelaki yang bergelar suami menjelaskan maksud sebenar perkataan 'shuben'. Semoga bermanfaat.

'Ooo..Ini Maksud Sebenar'

Saya perasan orang perempuan duk taip "shuben" yang ditujukan pada suami dorang.. mulanya tak faham apa benda shuben tu.. rupanya merujuk kepada perkataa HUSBAND.

Cuma mungkin shuben ni nampak manja sikit bunyinya ala2 budak kecik baru pandai cakap tapi pelat.

Saya pulak suka google perkataan2 pelik ni kot2 ada makna lain.. rupanya makna shuben tu JERK!! Maksud jerk ada di komen pertama.. dengan kata lain maksud dia selfish & bastard.. 

Jadi sesiapa yang duk gelar laki dia shuben tu gi minta maaf cepat. Nanti derhaka dalam diam pulak.. ada ke patut panggil suami shuben.. hahahaha.

Suami2 tag isteri korang ya.. semoga tak tido luar..



Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sMnNdA

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel 'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu

Sekianlah artikel 'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Dah Jangan Panggil Suami Korang Shuben' - Lelaki Kongsi Maksud 'Shuben' Buat Ramai Para Isteri Terkedu dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/dah-jangan-panggil-suami-korang-shuben.html

Subscribe to receive free email updates: