Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak

Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak
link : Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak

Baca juga


Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak


KUANTAN: Seramai 130 pelajar dan tenaga pengajar Kolej Widad mencipta nama dalam Malaysia Book of Records (MBOR) apabila berjaya melakarkan analisa bangunan terbanyak dalam tempoh 24 jam iaitu 372 lakaran.

Ketua Pegawai Operasi Widad Education Sdn Bhd (WESB) Faroq Ibrahim berkata dalam acara yang berlangsung sejak pukul 10 pagi semalam, pelajar serta tenaga pengajarnya berjaya melukis bangunan-bangunan ikonik di seluruh dunia di atas kertas bersaiz A2 berbanding hanya 300 lakaran yang ditetapkan oleh pihak MBOR.

"Acara tersebut bertujuan mencungkil bakat yang ada dalam kalangan warga Widad khususnya pelajar seni bina dan ternyata masing-masing berjaya mempamerkan kebolehan mereka dalam bidang berkenaan.

"Program ini adalah kejayaan dan sejarah baharu bagi pencapaian kolej ini sepanjang penubuhannya setahun lalu dan ia merupakan satu pengiktirafan terbesar kepada institusi ini sekali gus membuktikan bahawa kolej ini mampu mencipta kejayaan di peringkat tinggi," katanya ketika berucap pada majlis penutup acara berkenaan di Pusat Konvensyen Widad (WCC) di sini hari ini.

Sijil pengiktirafan MBOR berkenaan diserahkan oleh Pegawai Kanan Wartawan Penyelidikan MBOR, Norasyikin Ramli kepada Faroq pada majlis yang turut dihadiri Pengarah Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Pahang Datuk Idros Yahya. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak

Sekianlah artikel Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pelajar Kolej Widad Telah "Cipta Rekod" Melakar Bangunan Paling Banyak dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/04/pelajar-kolej-widad-telah-cipta-rekod.html

Subscribe to receive free email updates: