Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR

Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR
link : Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR

Baca juga


Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR


PETALING JAYA: Gabungan parti-parti pembangkang, Pakatan Harapan (PH), mempunyai pelan kontingensi sekiranya penggunaan simbol PKR oleh calon parti DAP, AMANAH dan anggota Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dibubarkan sementara, ditolak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengerusi PH, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata pakatan itu telah menggaris strategi jika kemungkinan berlaku halangan atau masalah di dalam pencalonan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) ini.

"Kami ada idea apa hendak dilakukan, tetapi tentunya kami tidak boleh beritahu anda. Jika kami beritahu, Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak) akan tahu. Jadi ini senjata sulit kami," katanya dalam sidang akhbar di sini, hari ini.

SPR menetapkan 9 Mei sebagai hari pengundian. Tarikh penamaan calon pula ditetapkan 28 April, manakala tarikh pengundian awal 5 Mei.

Dr Mahathir berkata pihaknya mengambil pengalaman daripada pembubaran sementara terhadap PPBM pimpinannya pada 5 April lepas. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR

Sekianlah artikel Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mahathir: "Pakatan Harapan" Ada Pelan Kontingensi Jika Simbol PKR Di Tolak SPR dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/04/mahathir-pakatan-harapan-ada-pelan.html

Subscribe to receive free email updates: