Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis

Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis
link : Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis

Baca juga


Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis


PARIS: Pakar gelanggang tanah liat, Rafael Nadal terlalu handal untuk diatasi ketika dia mudah membenam cabaran pilihan ketiga dari Switzerland, Stan Wawrinka 6-2, 6-3, 6-1 untuk mencipta rekod 10 gelaran Terbuka Perancis, semalam.

Pilihan keempat itu, yang hanya tewas dua perlawanan di Roland Garros sejak penampilan pertama pada 2005, kini hanya kurang satu berbanding catatan rekod Margaret Court dengan 11 gelaran grand slam.

Nadal, yang menang keseluruhan 15 grand slam, tidak diberikan sebarang tekanan dalam aksi final itu.

Dia meraih Piala Musketeers tanpa mencicirkan satu set dalam kejohanan itu buat kali ketiga, hanya tewas 35 game dalam usaha mencipta gelaran yang digelar 'La Decima'.

Wawrinka, yang memenangi tiga final major sebelum ini, tewas pada mata penamat kedua apabila bola pukulan kilasnya terkandas di jaring.

"Sukar dipercayai; untuk menang buat kali ke-10 adalah menakjubkan, ia sangat istimewa," kata pemain Sepanyol itu selepas final.

"Saya sangat emosi. Saya cuba yang terbaik dalam semua acara tetapi perasaan yang saya rasakan di sini adalah sesuatu yang sukar digambarkan." - REUTERS


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2scHtGw

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis

Sekianlah artikel Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Nadal Julang Gelaran Ke-10 Terbuka Perancis dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/nadal-julang-gelaran-ke-10-terbuka.html

Subscribe to receive free email updates: