(DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP

(DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul (DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : (DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP
link : (DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP

Baca juga


(DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP


KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin membidas kenyataan bertajuk ‘DAP harus sokong ICERD (Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum)’ yang dikeluarkan dua Adun DAP.

Menurut Khairy, kenyataan bersama oleh Adun Tras, Chow Yu Hui dan Adun Tanah Rata, Chiong Yoke Hong itu tidak boleh diterima sama sekali.

“Saya tidak suka mengamalkan politik perkauman. Tetapi kenyataan oleh dua Adun DAP ini yang dimuat naik di laman dapmalaysia.org tidak boleh diterima sama sekali.

“Saya minta rakan-rakan baca dan kongsi kenyataan ini,” katanya yang turut menyertakan pautan kepada kenyataan tersebut di laman Facebooknya, hari ini.

Dalam kenyataan bertarikh 9 November itu, Yu Hui dan Yoke Hong menyatakan tentang kepentingan menerapkan prinsip kesaksamaan antara kaum di negara ini.

“Ia sepatutnya bermula dengan memberi sokongan di Parlimen atau Kabinet untuk meratifikasikan ICERD. Seterusnya, DAP perlu memperbetulkan sistem dan dasar perkauman BN secara beransuran, dan sekali gus menghentikan politik perkauman selama ini.

“Gantikannya dengan dasar yang berkepentingan memelihara hak setiap kaum, agar semua bangsa di Malaysia dapat terus hidup makmur bersama, demi negara yang mendukung prinsip kita semua sama,” kata mereka.


Menurut mereka, DAP telah membawa pendirian itu sejak pengisytiharan Deklarasi Setapak pada 1967.

“Dalam Deklarasi Setapak, pendirian DAP adalah sangat tegas dan kukuh bahawa warganegara Malaysia tidak harus diasingkan dengan label Bumiputera dan bukan Bumiputera.

“Kalau kita melihatnya dalam konteks hari ini, ideologi DAP pada ketika itu adalah satu pendirian yang bersifat inklusif dan berpandangan jauh,” katanya.

Kata mereka, Deklarasi Setapak juga adalah satu deklarasi yang telah membentuk hala tuju perjuangan DAP bagi merealisasikan impian ‘Malaysia untuk rakyat Malaysia’.

“Selama berpuluh-puluh tahun ini, DAP kekal menentang dasar asimilasi yang diperkenalkan BN, iaitu dasar ‘Satu Bangsa, Satu Budaya, Satu Bahasa’. 

Sejarah perjuangan pemimpin-pemimpin parti kita, sudah tentu boleh menjadi sebuah rujukan bagaimana penolakan dasar diskriminasi kaum dilakukan.

“Visi DAP adalah membina sebuah masyarakat yang tiada pengasingan di antara warna kulit atau kaum. DAP memperjuangkan masyarakat yang memberi peluang saksama kepada setiap individu untuk mengejar dan merealisasikan impian masing-masing,” katanya. - SH


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel (DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP

Sekianlah artikel (DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel (DAP Biadap Terbuka) KJ bidas kenyataan ‘DAP dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/11/dap-biadap-terbuka-kj-bidas-kenyataan.html

Subscribe to receive free email updates: