Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras

Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras
link : Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras

Baca juga


Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras


KUANTAN: Calon PAS kerusi Parlimen P.083 Kuantan, Sulaiman Md Derus mempunyai harapan cerah untuk menang kerusi itu pada PRU14 ini.

Ia berdasarkan kepada situasi semasa dan isu-isu dalaman yang membelengu parti lawan sekarang ini. Biar pun tarikh hari pembuangan undi sudah semakin hampir, namun masih kedengaran ramai ahli akar umbi UMNO yang terkilan kerana MCA bertandig di situ.

Lantaran itu, kemungkinan besar undi protes akan menggugatkan kekuatan BN kali ini. Sudah kedengaran di sana sini penyokong akar umbi mahu beri undi kepada calon PAS pada pilihanraya kali ini. 

Mereka tidak mungkin beralih kepada calon PH Fuziah Salleh kerana beliau sudah dua penggal menjadi wakil rakyat Kuantan, namun tidak banyak perubahan yang dikecapi oleh rakyat di kawasan ini. 

Sulaiman hanya perlu berkerja lebih keras dan banyak mendekati ahli akar umbi UMNO dan atas pagar jika mahu merampas kerusi Parlimen Kuantan dari PKR.

Pada PRU13 lalu, Fuziah Salleh mengekalkan kemenangan selesa di parlimen itu menewaskan calon BN, Datuk Mohamed Suffian Awang dengan majoriti 4,515 undi. 

Namun, ketika itu beliau mendapat sokongan kuat dari rakan sekutu PAS. Kali ini situasi jauh berbeza kerana PKR perlu membina kekuatan sendiri. Jika tersalah langkah, mungkin PAS akan menakluki kerusi parlimen Kuantan PRU14 ini. #PDO



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras

Sekianlah artikel Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kemenangan Kian Hampir, Calon PAS Kuantan Perlu Bekerja Keras dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/05/kemenangan-kian-hampir-calon-pas.html

Subscribe to receive free email updates: