'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU

'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU
link : 'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU

Baca juga


'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU



BANDAR JENGKA: Ramai yang tidak tahu, kisahnya dua orang anak peneroka Felda Raya Jengka 14 dekat sini telah menjadi calon PRU14. Kedua-duanya adalah bekas seorang guru yang bergelar "Ustaz" dan mendapat pendidikan agama dari universiti yang sama.

Mohamad Rafidee Hashim,  yang memiliki Ijazah Sarjana Muda kepujian, Fakulti Pengajian Islam Usuluddin Dan Falsafah dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) bertanding atas tiket Pakatan Harapan (PH) bagi kerusi Parlimen Kuala Krau.

Beliau kini merupakan Ketua Bahagian PPBM Kuala Krau. Beliau akan berhadapan tiga penjuru dengan penyandang Datuk Seri Ismail Mohamed Said (BN) dan Ustaz Kamal Ashaari (PAS) pada PRU14 ini.

Seorang lagi anak peneroka Jengka 14 yang bertanding PRU14 ialah Dr Jamalduddin Hj. Abd Rahim. Beliau yang juga graduan dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) akan bertanding atas tiket Pakatan Harapan (PH) di DUN Pulau Tawar.

Beliau akan ditentang tiga penjuru oleh Datuk Nazri Ngah (BN) dan Ahmad Naawi Samah (PAS). Kerusi DUN Pulau Tawar PRU13 lalu dimenangi oleh Datuk Ahmad Shukri Ismail (BN), menewaskan yang menewaskan calon PAS, Yohanis Ahmad dengan majoriti 3,496 undi.

Apa yang menarik, kedua-dua anak peneroka Felda Jengka 14 ini bertanding atas tiket pembangkang (Pakatan Harapan). #PDO


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel 'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU

Sekianlah artikel 'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Dua Ustaz', Graduan UKM & Anak Peneroka Felda Jengka 14 Tanding PRU dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/05/dua-ustaz-graduan-ukm-anak-peneroka.html

Subscribe to receive free email updates: