Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS !

Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS ! - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS !
link : Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS !

Baca juga


Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS !


TEMERLOH: Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan Negeri Pahang, Datuk Seri Mohd Sharkar Shamsudin mungkin ditugas bertanding dan merampas semula kerusi Parlimen Temerloh dari tangan PAS pada PRU14 ini.

Desas-desus mengenai perkara itu kini semakin hangat kedengaran. Kerusi panas itu sebelum ini dimenangi oleh calon PAS, Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi yang menewaskan Datuk Saifuddin Abdullah (BN) dengan majoriti 1,070 undi.

Kedua-dua calon itu dilaporkan bertanding di kerusi Parlimen Indera Mahkota pada kali ini. Bezanya, Saifuddin tidak lagi bersama BN, tetapi mewakili Pakatan Harapan (PH-PKR), manakala Nasruddin mewakili Gagasan Sejahtera (GS-PAS). 

Sharkar yang sudah beberapa penggal bertanding di kerusi DUN Lanchang beralih angin ke parlimen pula kali ini. Kemungkinan besar beliau akan menyertai kabinet BN sekiranya parti itu menang dan dia dapat merampas Temerloh dari tangan PAS.

Pada PRU13 lalu, Sharkar mempertahankan kerusi DUN Lanchang dengan menewaskan calon PKR, Ahmad Nizam Hamid dengan majoriti 1,127 undi. 

Sharkar yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Temerloh dijangka tidak melalui laluan sukar untuk menang sekiranya namanya naik ke parlimen. Tambahan pula, kini Temerloh adalah kawasan pilihanraya yang terlibat dengan Persempadanan Semula SPR.

Apa pun, sama-sama kita tunggu pengumuman rasmi calon BN Pahang dalam masa terdekat ini. #PDO



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS !

Sekianlah artikel Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sharkar Mungkin Di Beri Tugas Merampas Parlimen Temerloh Dari PAS ! dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/04/sharkar-mungkin-di-beri-tugas-merampas.html

Subscribe to receive free email updates: