PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang

PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang
link : PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang

Baca juga


PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang


TEMERLOH: PPBM hari ini mengumumkan senarai calon Pahang untuk pilihan raya akan datang. Parti itu akan bertanding di 6 Parlimen dan 9 DUN.

Kerusi Parlimen itu ialah Kuala Lipis, Jerantut, Paya Besar, Pekan, Maran dan Kuala Krau, sementara kerusi DUN pula ialah Kemayan, Padang Tengku, Tahan, Bebar, Chenor, Jenderak, Peramu Jaya, Bukit Ibam dan Muadzam Shah.

Pengerusi Negeri Wan Mohd Shahrir Abdul Jalil akan bertanding di Jerantut; Exco Pemuda Pusat Ashraf Mustaqim Badrul Munir bertanding Paya Besar; Ketua Bahagian Indera Mahkota Kamarul Arifin Mohd Shahar akan mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan; Timbalan Ketua Bahagian Lipis Ahmad Pozi Yahya di Lipis; Mohamad Rafidee Hassim bakal bertanding di Kuala Krau dan Ahmad Farid Nordin di Maran.

Untuk DUN pula, bekas pengetua sekolah dan Ketua Penerangan Negeri Osman Abu Bakar akan bertanding di Muadzam Shah; Ketua Wanita Negeri Zuliana Mohamed di Chenor; Timbalan Pengerusi Negeri Salim Abdul Majid di Peramu Jaya; Naib Pengerusi Bahagian Kuantan Afif Syirol Abdul Rahman di Bebar; Nordin Samat di Tahan; Mohamed Jidi Yaakob di Kemayan; Alias Abdul Rahman di Padang Tengku; Zulkarnain Mohamad Ridzuan di Bukit Ibam dan Faziah Baharom di Jenderak.

Seperti dipersetujui awal bulan ini, semua calon Pakatan Harapan (PH) akan bertanding menggunakan lambang PKR. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang

Sekianlah artikel PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PBBM "Umumkan" Senarai Calon Pilihan Raya Umum Ke-14 Negeri Pahang dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/04/pbbm-umumkan-senarai-calon-pilihan-raya.html

Subscribe to receive free email updates: