Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia

Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia
link : Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia

Baca juga


Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia


Pemimpin parti politik iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad atau Tun M dan penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin dipilih sebagai individu paling dikagumi di Malaysia berdasarkan satu kaji selidik dalam talian.

Menerusi kajian sebuah firma berpengkalan di United Kingdom, YouGov itu, Tun M yang juga Pengerusi Pakatan Harapan mendapat sebanyak 15 peratus markah berbanding kedudukan kedua iaitu Bill Gate sebanyak 8.30 peratus.

Sementara dalam kategori lelaki tempat ketiga ia diduduki oleh pelakon Hong Kong iaitu Jackie Chan (7.70%) dan Tan Sri Tony Fernandes di kedudukan ke empat iaitu sebanuak 7.10 peratus.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menduduki tangga ke 15 dengan 2.5 peratus skor kekaguman.

Tiada selebriti lelaki tempatan tercalon dalam kategori lelaki paling dikagumi di Malaysia tahun ini.

Bagi selebriti kategori wanita, Siti Nurhaliza menerima 14.10 peratus skor diikuti isteri Tun M iaitu Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali (10.10%).

Pelakon dan pengacara popular Neelofa pula menduduki tangga ketiga dengan skor 7.40 peratus. Manakala pelakon Michelle Yeoh di tangga kelima dengan skor 5.7 peratus di bawah Oprah Winfrey (6.4%).



Senarai penuh individu paling dikagumi di Malaysia 2018.

Senarai 30 nama berpengaruh di Malaysia itu turut meletakkan usahawan Vivi Yusof di tempat ke 10, Nur Fazura di tangga ke 14 dan isteri Perdana Menteri iaitu Datin Seri Rosmah Mansor ditangga ke 25.

Firma itu mengumpulkan pencalonan terbuka menerusi panel dari 35 negara dengan meminta mereka menamakan lelaki atau wanita yang masih hidup untuk dimasukkan ke dalam senarai tersebut.

YouGov menyenaraikan 20 nama lelaki dan wanita yang mendapat pencalonan terbanyak serta dicalonkan sekurang-kurangnya empat buah negara.



Neelofa dan Fazura turut tersenarai dalam individu paling dikagumi 2018.

Menerusi senarai itu, YouGov bertanya dua soalan kepada responden di negara tersebut iaitu siapa yang kamu benar-benar kagumi? dengan memilih lebih daripada satu nama.

Soalan kedua ialah siapa yang kami paling kagumi? yang mana mereka hanya boleh memilih satu nama sahaja.
Markah undian itu kemudian dicampur bagi mendapatkan indeks kekaguman.

Menerusi dua soalan itu, YouGov dapat memahami jangkauan global dan tahap sokongan kepada seseorang individu itu.

- mstar


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia

Sekianlah artikel Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kaji selidik mendapati Tun M, Siti Nurhaliza paling dikagumi di Malaysia dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/04/kaji-selidik-mendapati-tun-m-siti.html

Subscribe to receive free email updates: