Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti !

Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti ! - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti !
link : Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti !

Baca juga


Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti !


KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menegaskan parti itu mengikut prosedur dikeluarkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) bagi menangguhkan pemilihan parti.

Beliau berkata ia selaras dengan kelulusan daripada ROS dengan merujuk kepada Seksyen 13 A (4) Akta Pertubuhan 1966, Pendaftaran Pertubuhan berkuasa untuk melanjutkan tarikh atau waktu pemilihan pertubuhan berdaftar dengan syarat suatu permohonan bertulis dibuat.

Menjawab dakwaan Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bahawa ROS bersifat pilih kasih dalam isu tersebut, beliau berkata kelulusan penangguhan pemilihan parti sehingga 18 bulan itu adalah berdasarkan kepada struktur dan syarat-syarat yang dikehendaki selepas mengadakan mesyuarat parti dari peringkat cawangan hingga ke majlis tertinggi.

"Masalahnya PPBM ini sebenarnya mereka mesyuarat cawangan pun tiada. Kita mempunyai struktur dan ikut apa yang dikehendaki oleh ROS...jadi jangan salahkan ROS bila parti mereka susah mendapat kelulusan pendaftaran," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka Sambutan Tahun Baharu Cina peringkat Wilayah Persekutuan di sini, hari ini.

Menurut laporan media, Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mendakwa keputusan ROS meluluskan penangguhan pemilihan parti UMNO jelas bercanggah dengan Fasal 10.16 Perlembagaan UMNO. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti !

Sekianlah artikel Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ku Nan: UMNO Ikut Prosedur ROS Untuk "Tangguh Pemilihan" Parti ! dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/03/ku-nan-umno-ikut-prosedur-ros-untuk.html

Subscribe to receive free email updates: