Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" !

Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" ! - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" !
link : Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" !

Baca juga


Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" !


TEMERLOH: PAS bakal meletakkan tiga atau empat calon bukan Islam mewakili parti itu bagi kerusi DUN dan Parlimen di negeri ini merangkumi masyarakat Cina, India dan Orang Asli pada PRU14 akan datang.

Pesuruhjaya PAS Pahang, Rosli Abdul Jabar berkata, satu kerusi Parlimen sudah dikenal pasti untuk calon bukan Islam manakala selebihnya kerusi DUN masih dalam pertimbangan calon yang layak.

Menurutnya, Pas meletakkan tiga atau empat calon bukan Islam ini kerana sumbangan yang diberikan penyokong bukan Islam kepada PAS  menerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) sejak sekian lama.

“Setakat hari ini kita sudah kenal pasti calon bagi kerusi Parlimen manakala bagi kerusi DUN masih dalam pertimbangan namun ia masih boleh berubah saat akhir.

“Antara senarai calon termasuklah Cina, India dan Orang Asli bukan Islam yang dalam pertimbangan kami,” katanya baru-baru ini.

Beliau berkata, PAS  Pahang akan bertanding 38 kerusi Dun dan 13 kerusi Parlimen di Pahang pada PRU14 dengan menjalinkan kerjasama bersama Gagasan Sejahtera yang disertai Parti Cinta Malaysia (PCM) dan Ikatan Sejahtera yang mempunyai kekuatan 200 NGO.

Menurutnya, PAS  Pahang yakin untuk memenangi 25 daripada 38 kerusi DUN yang ditandingi di Pahang manakala tujuh bagi kerusi Parlimen. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" !

Sekianlah artikel Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rosli: PRU14, PAS Bakal Letak Tiga Atau Empat "Calon Bukan Islam" ! dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/02/rosli-pru14-pas-bakal-letak-tiga-atau.html

Subscribe to receive free email updates: