Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia

Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia
link : Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia

Baca juga


Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia


JAKARTA: Indonesia hari ini merampas sebuah kapal layar mewah milik hartawan Malaysia yang dikaitkan dengan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Low Taek Jho atau Jho Low di Bali.

Kapal mewah berkenaan adalah sebahagian aset yang dikehendaki Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) bagi melengkapkan siasatan kes rasuah yang dikaitkan Jho Low dengan syarikat pelaburan strategik Malaysia itu.

“Kami telah memeriksa anak kapal sejak semalam dan kini kami bertindak kerana sudah menerima kelulusan daripada mahkamah untuk merampas bot itu,” kata pengarah ekonomi dan jenayah khas biro siasatan jenayah Indonesia, Agung Setya.

Beliau berkata, pihaknya membuat persediaan selama lapan hari untuk menyelaraskan siasatan bersama Biro Siasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat sejak 21 Januari lalu.

“Aset ini adalah aset jenayah yang telah disahkan. Kita telah mengesahkannya dan menjalankan siasatan di sini. Mereka yang menyembunyikan aset jenayah ini boleh didakwa melakukan pengubahan wang haram,” katanya.

Kapal yang dikenali sebagai The Equanimity itu dikatakan bernilai AS$260 juta dan didakwa diperoleh menggunakan wang 1MDB.

Pemfailan mahkamah oleh DOJ mendakwa kapal itu dibina dan diselenggarakan dengan menggunakan lebih daripada AS$250 juta yang didakwa disalah guna daripada 1MDB.

Selain kapal mewah berkenaan, lain-lain aset berkaitan 1MDB dilaporkan turut dirampas, termasuklah jet jenis Bombardier Global 5000 juga dipercayai milik Low di Singapura, barang kemas, beberapa hartanah serta karya seni dan hak cipta filem. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia

Sekianlah artikel Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kapal Mewah Milik Hartawan Jho Low Di Rampas Di Bali, Indonesia dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/02/kapal-mewah-milik-hartawan-jho-low-di.html

Subscribe to receive free email updates: