Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M

Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M
link : Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M

Baca juga


Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M

KUANTAN: Pemangku Raja Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah kesal dengan tindakan Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yang didakwa menghina dan memperlekehkan Sultan Pahang dalam ceramah politiknya.
“Saya tidak mahu bercakap banyak tetapi kalau kita dengar dan lihat percakapannya sudah melanggar tatatertib bagi seorang yang muda sedikit daripada ayah saya.
“Sebagai orang Melayu, kita diasuh menghormati orang lebih tua, tambah-tambah lagi orang ini seorang raja… jadi janganlah tidak bertempat,” katanya kepada pemberita selepas melawat mangsa kebakaran di perkampungan Sungai Isap 2 hari ini.
Semalam, Gabungan Anak Daerah-Daerah Pahang membuat laporan polis terhadap Mahfuz, berhubung kli video ceramahnya minit yang tular di laman media sosial.
Dalam ceramah tersebut, Mahfuz antara lain mengulas kewajaran Tun Dr Mahathir Mohamad berusia 92 tahun dipilih sebagai calon perdana menteri dan membandingkannya dengan Sultan Ahmad Shah yang kekal menjadi Sultan Pahang walaupun sedang gering.
Tengku Abdullah turut menyentuh penularan rakaman video Sultan Ahmad Shah yang didakwa dirakam pada ulang tahun keputeraannya sehingga menjadi tontonan umum.
Katanya, yang lebih membuatkan baginda tersinggung ialah perbuatan itu dilakukan oleh mereka yang dipercayai dari dalam Istana sendiri menyebabkan baginda mahu tindakan diambil terhadap individu tersebut.
“Saya tidak mahu bercakap banyak mengenainya (Mahfuz dan penularan video). Saya percaya kertas siasatan sudah dibuka kerana banyak laporan polis dibuat oleh badan bukan kerajaan (NGO). Saya serahkan kepada pihak berkuasa,” kata baginda. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M

Sekianlah artikel Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tengku Abdullah "Kesal" Mahfuz Bandingkan Sultan Pahang Dan Dr M dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/01/tengku-abdullah-kesal-mahfuz-bandingkan.html

Subscribe to receive free email updates: