Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz !

Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz ! - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz !
link : Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz !

Baca juga


Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz !


PEKAN: Semakin banyak gesaan yang menuntut pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yang didakwa memperlekeh dan menghina Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah sebagai bahan jenaka dalam ceramah politiknya.

Terbaharu, tujuh lagi laporan polis dibuat di Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) di sini hari ini termasuk oleh UMNO Bahagian Pekan, parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di daerah ini.


Setiausaha UMNO Bahagian Pekan, Datuk Ahmad Azmey Abu Talib yang mewakili UMNO Bahagian itu berkata, laporan berkenaan dibuat supaya tindakan segera dapat diambil terhadap Mahfuz sekali gus memberi pengajaran kepada orang ramai untuk tidak membabitkan institusi diraja dengan politik.


“Sebagai rakyat Pahang, kami berasa terhina dan tersinggung. Tindakan seperti ini perlu dikenakan tindakan,” katanya selepas membuat laporan polis berkenaan dengan diiringi kira-kira 200 penduduk di daerah ini.


Sebelum ini, video berdurasi 6.38 minit memaparkan ceramah politik Mahfuz bersama Pakatan Harapan diketuai DAP yang antara isi kandungannya membandingkan antara Sultan Pahang dengan calon Perdana Menteri sementara pakatan itu, Tun Dr. Mahathir Mohamad  tular di laman media sosial.


Susulan itu, perkara tersebut mencetuskan kemarahan banyak pihak yang membuat laporan polis menggesa Mahfuz disiasat mengikut Akta Hasutan 1948 serta membuat permohonan maaf. #sumber



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz !

Sekianlah artikel Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ceramah Hina Sultan Pahang, Lagi "Laporan Polis" Terhadap Mahfuz ! dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/01/ceramah-hina-sultan-pahang-lagi-laporan.html

Subscribe to receive free email updates: