Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan

Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan
link : Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan

Baca juga


Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan


KUCHING: Pemuda Barisan Nasional (BN) Sarawak mengecam kenyataan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz terhadap Menteri Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah yang kasar dan tidak melambangkan semangat kekeluargaan dalam BN.

Ketuanya, Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, tindakan melabelkan menteri Sarawak itu sebagai setahun jagung dan masih budak lagi adalah satu penghinaan terhadap Karim yang diberi kepercayaan oleh pucuk kepimpinan negeri untuk menerajui kementerian berkenaan di peringkat negeri.

"Sebagai sebuah keluarga besar dalam BN, apa juga isu terutama menyentuh sensitviti rakyat dimana-mana peringkat, seharusnya ditangani secara musyawarah dalam semangat BN dan bukannya menerusi kenyataan umum atau menerusi hebahan media kerana ia boleh mencetuskan kemarahan netizen.

"Jika ada isu-isu yang hendak dijelaskan, maka ianya harus dilakukan secara baik dan berhemah bukannya memperlekehkan sesama pemimpin dalam parti komponen yang sama," katanya.

Beliau yang juga Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) berkata, Pemuda BN Sarawak berpendirian bahawa semangat saling menghormati dan permuafakatan antara pemimpin dalam parti komponen harus diutamakan dengan sebarang perbezaan pendapat mestilah diselesaikan dalam saluran parti yang harmoni.

"Kita boleh berbincang, berbeza pendapat dan seterusnya mengambil kesempatan itu untuk bermuafakat bagi mendapat penyelesaian terbaik kepada semua perkara.

"Tindakan melabelkan sesama kita sebagai 'samseng' juga tidak wajar sama sekali kerana ia bukan sahaja satu penghinaan kepada individu terbabit malah boleh menjejaskan imej parti, apa lagi sameng bukan budaya dalam BN apatah lagi dalam PBB," ujarnya.

Fadillah menjelaskan, dalam berdepan apa juga isu, Pemuda BN Sarawak berpendirian, paling utama ialah semangat dalam sebuah keluarga besar iaitu keluarga BN, parti yang diberikan mandat dan kepercayaan oleh rakyat perlu dijunjung dan dipertahankan.-Sarawakiana



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tb0XIT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan

Sekianlah artikel Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tindakan Melabel 'Samseng' Satu Penghinaan dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/tindakan-melabel-samseng-satu-penghinaan.html

Subscribe to receive free email updates: