Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran

Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran
link : Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran

Baca juga


Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran



Duduk di kawasan perumahan yang terhad harus diakui timbang tara keselesaan jiran lain . Kakishare sendiri pernah alami perkara yang sama sehinggakan terpaksa berpindah sebab pencinta haiwan . 5 ekor diberi racun oleh jiran dan jumpa bangkai kucing dalam longkang .Tapi sebagai seorang manusia lebih-lebih lagi islam membunuh itu berdosa besar apatah lagi haiwan kesayangan Nabi S.A.W .

Pasti sedih yang dibelai , disayang dan selalu menghibur hai tiba-tiba mati depan mata sendiri , trauma pun mungkin akan ada untuk membela lagi . Bukan sebab tak sayang tapi lagi tak sanggup nak melihat mati kesakitan .

Semalam, peristiwa yang pahit untuk kami sekeluarga terima. Jiran kami sendiri telah memberi racun untuk membunuh kucing-kucing kami. Bukan seekor tetapi tiga ekor!

Caranya mudah, cuma letakkan ikan bilis yang telah ditaburkan serbuk berwarna biru (racun) di dalam plastik, kemudian dibiarkan terdedah di luar pagar rumah.

Pada awalnya kami cuma tersedar seekor sahaja yang tiba-tiba berbuih mulut. Kami syak mungkin termakan tikus atau binatang lain yang berbisa. Tidak lama selepas itu, seekor lagi berbuih mulutnya. Okay, kami yakin in memang diracun!

Terus pergi ke rumah jiran tersebut, sah memang ada ‘umpan’. Masa yang sama juga, seekor lagi kucing kami tengah elok makan umpan itu. Kami bawa kucing itu balik dan beri minum air kelapa. Namun tidak lama selepas itu, mulutnya pula berbuih.

Ya Allah, betapa pilunya hati kami melihat seekor demi seekor kucing kami mengerang kesakitan dan mati di depan mata kami sekeluarga. Kami cuma mampu memberi air kelapa, air arang, air tanah dan air garam sebagai penawar. Kucing-kucing kami hanya mampu bertahan seketika sahaja kerana racun tersebut terlalu kuat.

Mereka tidak mampu bersuara, hanya gelisah meronta menahan kesakitan yang tidak dapat dibayangkan. Namun dari pandangan matanya, kami tahu mereka meminta tolong. Beratnya derita yang dilalui. Kalaulah penderitaan itu dapat kami tanggung, ya Allah.

Lebih menyedihkan lagi bila mengenangkan kucing kami yang baru sahaja melahirkan anaknya minggu lalu dan seekor lagi sedang bunting dan menunggu masa untuk beranak. Semuanya pergi sekelip mata.

Kau memang kejam jiran! Tahukah anda hukuman di akhirat kelak? Sekiranya anda tidak tahu, perlukah anda berniat jahat terhadap haiwan?

Memang aku benci kau jiran! Macam mana kucing-kucing aku terseksa, moga kamu rasa balasan yang setimpal. Allah maha adil.

Kepada penduduk Taman Batu Gajah Perdana, Pusing, Perak, sila berjaga-jaga dengan manusia seperti ini. Mereka tidak berperikemanusiaan kerana mereka lebih teruk dari binatang! 


Kucing 2: Tengah sarat bunting..sampai tercirit menahan sakit. 

Kucing 1: Baru melahirkan anak minggu lepas. Kini tinggal anak-anaknya tanpa ibu.

Kucing 3: Kucing kesayangan mak, sangat manja

Sisa ikan bilis kami campak ke dalam longkang, takut dimakan kucing lain.

Plastik yang mengandungi racun.

 Berhati-hati jiran yang ada membela kucing , kalau boleh kurung dalam sangkar . Sewaktu tuan ada dirumah baru dilepaskan dalam pemerhatian . www.kakishare.my

Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sdaBO3

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran

Sekianlah artikel Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sampai Hati Kau Racun Kucing Aku Sampai Mati , Paling Sedih Yang Bunting Tu Sampai Tercirit Menahan Sakit Nak Mati - Diumpan Ikan Bilis Beracun Oleh Jiran dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/sampai-hati-kau-racun-kucing-aku-sampai.html

Subscribe to receive free email updates: