Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan

Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan
link : Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan

Baca juga


Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan



LISBON: Portugal mengumumkan tempoh berkabung selama tiga hari berikutan angka kematian akibat kebakaran hutan meningkat kepada 62 nyawa selain mencederakan puluhan yang lain.

Hampir 600 anggota dan 160 kereta bomba dikerah ke lokasi kejadian lewat kelmarin bagi mengawal kebakaran yang berlaku pada tengah hari di Pedrogao Grande, kira-kira 50 kilometer dari Coimbra, sebelum merebak pantas ke kawasan lain.

"Malangnya ini adalah tragedi kebakaran hutan paling buruk dalam masa beberapa tahun.

"Jumlah korban mungkin akan terus meningkat. Keutamaan kini adalah menyelamatkan penduduk yang masih dalam bahaya," kata Perdana Menteri Antonio Costa.

Sementara itu, Kesatuan Eropah (EU) berkata, ia akan menghantar kapal terbang menangani kebakaran berikutan permintaan Lisbon.

"Perancis menawarkan tiga pesawat menerusi Mekanisme Perlindungan Sivil EU dan akan segera dihantar untuk membantu pasukan kecemasan tempatan," kata Pesuruhjaya EU bagi Bantuan Kemanusiaan dan Pengurusan Krisis, Christos Stylianides.

Kira-kira 60 kebakaran hutan berlaku di seluruh negara itu semalam, dengan 1,700 anggota bomba berusaha memadamkan api.

Setiausaha Dalam Negeri, Jorge Gomes, berkata 43 mangsa terbakar, kebanyakannya terperangkap dalam kereta yang dijilat api di wilayah Leiria.

Sekurang-kurangnya 59 cedera.- Antarapos


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tmlAT8

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan

Sekianlah artikel Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Portugal Berkabung 3 Hari Susulan Kebakaran Hutan dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/portugal-berkabung-3-hari-susulan.html

Subscribe to receive free email updates: