Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah

Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah
link : Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah

Baca juga


Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah

Pergerakan pasaran tukaran matawang (Forex) setakat pagi ini masih lagi kecil di awal permulaan minggu. Secara keseluruhan US dolar dilihat lemah berbanding matawang utama yang lain termasuk Euro, Yen, dan Aussie.

Minggu lalu, pasaran berhadapan dengan event-event politik global yang berisiko iaitu pilihanraya umum UK yang menyaksikan parti Theresa May kehilangan majoriti dan juga keterangan bekas pengarah FBI James Comey di Kongres US.

Usd/Jpy pagi ini dilihat sedikit mengukuh, naik 0.08% walaupun data tempahan peralatan pesin lemah daripada jangkaan. Jepun merekod kemerosotan 3.1% dalam tempahan mesin pada bulan April jauh daripada jangkaan kenaikan 0.5%. Harga pengeluar di Jepun pula naik 2.1% dari tahun ke tahun pada Mei.

Indeks US dolar yang mengukur kekuatan matawang greenback berbanding enam matawang yang lain merosot 0.07% kepada 97.17.

Ketika ini hasil-bon kerajaan US dilihat semakin meningkat dengan harga bon 10-tahun kini merosot di mana hasilnya meningkat 0.79%. Begitu juga dengan hasil bon 5-tahun US yang naik 1.13%.

Hasil bon dilihat meningkat sejak Selasa minggu lalu dan berterusan hingga Jumaat di mana risiko politik yang dibawa oleh Comey dilihat kurang memberi kesan kepada Trump. Walaubagaimanapun, kita melihat kejatuhan Wallstreet pada Jumaat, yang disebabkan kaunter-kaunter teknologi yang diketuai oleh Apple.

Pasaran komoditi terutamanya minyak mentah bergerak perlahan pasa sesi Asia hari ini di mana emas telah mencatat kejatuhan sebanyan 0.15% dan Perak pula jatuh 0.63%.

The post Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ssdgUo

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah

Sekianlah artikel Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pergerakan Pasaran Kewangan Global Setakat Pagi Ini, US Dolar Lemah dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/pergerakan-pasaran-kewangan-global.html

Subscribe to receive free email updates: