Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika

Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika
link : Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika

Baca juga


Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika





Majalah New Scientist keluaran Mac 2017, memuatkan makalah bertajuk “Dormant Zika Is Back For Round Two”.

Makalah memaparkan usaha Gabriela Paz Bailey dan rakan sekerjanya di US Centers For Disease Control (CDC) yang menyiasat tempoh berapa lama virus Zika dapat hidup di dalam cecair tubuh manusia.

Kajian mendapati, virus Zika hidup paling lama di dalam cecair mani manusia.

Sampel cecair mani dari 55 orang lelaki yang terjangkit dengan virus ini, separuh daripada mereka bebas daripada virus ini dalam tempoh sebulan. Manakala 5 peratus daripada mereka, masih mempunyai kesan virus tersebut di dalam sampel mani mereka 3 bulan kemudian.

Kajian ini dibentangkan Bailey di Conference On Retroviruses and Opportunistic Infections di Seatle pada Februari 2017.

Walaupun hanya sebahagian kes jangkitan melalui hubungan seksual dikesan, Laurent Hebert-Dufresne yang beribu pejabat di Santa Fe Institute in New Mexico berpendapat, berkemungkinan terdapat lebih banyak kes di luar sana yang tidak dilaporkan.

Melalui penemuan bahawa virus Zika hidup paling lama di dalam cecair mani manusia, Hebert-Dufresne menambah, terdapat risiko tertentu golongan lelaki yang mengadakan hubungan seksual sesama lelaki akan terjangkit dan menjadi penyebar virus ini.

Mereka juga merupakan golongan yang berkemungkinan tidak menjalani ujian bagi mengenalpasti jangkitan Zika ini. Rujukan: 1. Hamzelou, Jessica. “Dormant Zika is back for round two.” New Scientist. Vol233 (3116). 11 Mac 2017: 8. Print

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2svyP6w

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika

Sekianlah artikel Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pelaku Homoseksual Berisiko Tinggi Sebar Virus Zika dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/pelaku-homoseksual-berisiko-tinggi.html

Subscribe to receive free email updates: