Ketenangan Batin

Ketenangan Batin - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ketenangan Batin, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ketenangan Batin
link : Ketenangan Batin

Baca juga


Ketenangan Batin

Ketenangan Batin

Ketenangan Batin

Assalamualaikum Wr. Wb

Perkenalkan nama saya amira. saya adalah salah seorang makhluk Allah yang tidak lepas dari salah dan khilaf seperti kamu semua. Disini saya nak cerita pasal pengalaman saya tentang kehidupan saya dulu dan sekarang ni.

Sebelumnya saya nak cakap, saya ni anak paling kecil. Kalau boleh kate banyak orang cakap yang saya ni anak manja dari mak ayah saya. tapi sebenarnya tidak. mak ayah saya ajarkan saya cammana nak layan orang yang lebih tua, sebaya ataupun kecil. intinya, mak ayah saya larang saya untuk sakiti orang baik itu dengan kata-kata ataupun dengan lidah yang saya punya. pesan-pesan itu buat saya batasilah diri saya dengan orang sekitar. Saya tidak banyak bicara, dan lebih sering ikuti kerenah manusia.

saat study boleh kata saya ni cukup hal keuangan. hanya sekali saya rasa uang saya habis. kerna pada waktu itu saya mesti keluarkan uang untuk beli buku-buku yang saya perlu untuk selesaikan assigment. mak saya cakap untuk saya pinjam orang atau pemilik rumah sewa. saya tak biasa nak pinjam2 uang. bukan kerna apa2, saya takut berhutang. kerna itu saya sering nabung sikit2 buat pengeluaran tak sangka2. kerna itu, kawan2 saya tahu bahwa saya ni punya simpanan. banyak yang enak pinjam aja. sekali saya tahu dorang punya uang. saya cakap ke die, korang punya uang, kenapa nak sibuk pinam? dorang jawab, untuk persiapan? saat itu saya terfikir. kenapa saya rase saya ni dijadikan kawan bila butuh je. uang-uang saya habis untuk belanjakan dorang. persedian uang saye tak banyak.

akhirnya sekali saya lakukan siasat. dorang pinjam. saya cakap takde. akhirnya, dorang pergi begitu saja.
saya sengaja, kerna saya rasa uang-uang yang saya simpan tak banyak manfaat.

sekarang, mari sama2 kite fikir. kenapa kita sibuk layan orang yang berpunya dan bantu mereka sehingga mereka sibuk beli2 barang, alangkah baiknya bila kita beri orang tak berapa beruntung dari kita. sehingga diri kita pun bisa tenang, tak perlu uang banyak yang penting berkah.

salam
perempuan yang sedang berusaha memperbaiki diri

Amira

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tHjoVP

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Ketenangan Batin

Sekianlah artikel Ketenangan Batin kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ketenangan Batin dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/ketenangan-batin.html

Subscribe to receive free email updates: