Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan

Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan
link : Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan

Baca juga


Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan

au.jpg

Sehingga kini, netizen tidak henti-henti mengambil tahu dan mengambil kisah tentang kes buli dan bunuh yang terjadi kepada seorang penuntut UPNM, Zulfarhan Osman. Sehingga kini juga, berita terbaru mengenai kes buli dan bunuh arwah Zulfarhan sentiasa ada. Bermula dari kronologi sebenar hinggalah kepada motif hingga berakhirnya dengan kematian.

Antara berita yang dikhabarkan melalui media massa, seramai 13 orang penuntut dibebaskan dari tuduhan terlibat dengan pembunuhan arwah Zulfarhan dan mereka dibenarkan untuk menyambung pengajian mereka semula. Apa yang terjadi sebenarnya antara mereka semua, hanya mereka yang tahu. Mereka juga mungkin akan menjadi saksi kepada pembunuhan yang berlaku.

Setelah dibebaskan, salah seorang penuntut dikhabarkan telah memuatnaik status yang menggambarkan luahan isi hatinya yang mempunyai kandungan tersurat dan tersirat di laman instagramnya. Bagi mereka yang terdekat dengan penuntut ini terutama rakan-rakannya, mereka memuji dengan keberanian kerana benar yang dilakukan. Demikian luahan Muhammad Aiman Aufa.

aaufa5-300x146.png

Alhamdulillah,

Dibalik kegelapan dunia,

Terlihat sinar cahaya,

Dibalik kesusahan dunia,

Kesenangan akhirat menantimu,

Tatkala orang mencemuhmu,

Disitu jati dirimu terbina kukuh,

Jatuh sekali tidak bermakna jatuh selamanya,

Menyulur merangkak berjalan berlari hingga kau mencapai apa yang orang katakan mustahil,

Tutup buku lama buka buku baru,

Buang yang keruh ambil yang jernih,

Dugaan ini salah satu warna warni kehidupan,

Tanpanya hidup kau ibarat hanya seperti kain putih tanpa corak,

Cabaran dilalui dengan tenang, Insya Allah,

Allah bersama dengan hamba Nya yang benar,

Takut kerana salah berani kerana benar,

Banyakkan berdoa,

Hanya pada Nya kita memohon pertolongan,

Kebenaran pasti ditegakkan,

Allahuakhbar!

Al-fatihah buat arwah Muhammad Zulfarhan Osman bin Zulkarnain,

Moga arwah ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman..Aminnn

Disebalik apa pun yang terjadi, biarlah keadilan yang menetapkan. Apa yang mampu kita lakukan sebagai orang luar, hanyalah berdoa semoga kes ini dapat diselesaikan dengan adil dan sama-rata. Al-fatihah.

Sumber: Kisah Dunia

Sumber: sehinggit



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rOI0KZ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan

Sekianlah artikel Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kes Bunuh Zulfarhan Ini Luahan Hati Salah Seorang Pelajar Yang Bebas Dari Tuduhan dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/kes-bunuh-zulfarhan-ini-luahan-hati_19.html

Subscribe to receive free email updates: