Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi

Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi
link : Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi

Baca juga


Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi


Beberapa hari yang lepas, Dato' Aliff Syukri menerima kecaman hebat dari pencinta kucing gara-gara sebuah video Facebook Live yang dibuatnya serta keinginannya yang mahu menjual Dodi setelah gagal menjinakkan kucing peliharaannya. 'Orang bela kau pun nak bela' antara komen pedas yang diterima oleh jutawan terkenal itu. 

Terbaru, dua agensi penguatkuasa bertindak menyerbu rumah Dato' Aliff setelah menerima berpuluh aduan dari orang ramai mengatakan beliau telah mendera kucing itu. Operasa yang dijalankan disertai oleh 15 anggota dari Perkhidmatan Veterinar Malaysia (DVS) dan Jabatan Perhilitan. 

Operasi oleh agensi berkenaan yang mengambil masa lebih kurang sejam adalah untuk melakukan pemeriksaan fizikal dan tempat peliharaan Dodi berdasarkan laporan yang telah diterima pihak berkenaan. 

Hasil pemeriksaan mendapati Dato' Aliff Syukri tidak melakukan sebarang penderaan terhadap kucing peliharaannya itu. Selain itu, beliau juga mempunyai permit yang sah untuk membeli kucing tersebut. 


Pihak Veterinar cuma menasihati Dato' Aliff supaya menyediakan alas kucing yang lebih selesa serta menyediakan pengudaraan yang lebih baik. Agensi terbabit juga menyarankan supaya beliau membuat 'Pet Passport' supaya Dodi mempunyai rekod perubatan yang lebih sistematik. 

'Pihak berkuasa agak terkejut melihat saiz Dodi yang agak besar dari biasa dan atas nasihat mereka meminta saya mengurangkan kuantiti makanannya. Mereka juga minta saya bina tempat habitat yang sesuai untuk Dodi dan Insya-Allah saya akan bina habitat sesuai untuk Dodi'. 

Justeru, Dato' Aliff berharap segala dakwaan yang mengatakan Dodi didera dapat dihentikan dengan segera kerana pihak berkuasa telah pun melakukan pemeriksaan mengikut garis panduan yang telah ditetapkan. - www.kakishare.my


Sumber : kaki share

Sumber :

Sumber : jubahsemalam.com

✍ Sumber Pautan : ☕ Pencuri Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sA7a4b

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi

Sekianlah artikel Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kediaman Dato' Aliff Syukri Diserbu Setelah Terima Berpuluh Laporan Penderaan Ke Atas Dodi dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/kediaman-dato-aliff-syukri-diserbu_16.html

Subscribe to receive free email updates: