Belayar solo keliling dunia

Belayar solo keliling dunia - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Belayar solo keliling dunia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Belayar solo keliling dunia
link : Belayar solo keliling dunia

Baca juga


Belayar solo keliling dunia

Kota Kinabalu: Meskipun usia lebih separuh abad, ia bukan penghalang buat Jonathan Selby, 70, untuk mencapai impian mengelilingi dunia secara solo.

Selby dari Pennsylvania, Amerika Syarikat memilih untuk menghabiskan sisa hidupnya belayar menggunakan bot rekaannya sendiri hasil daripada pelbagai bahan yang ditemuinya di Filipina, sejak empat tahun lalu.

Dengan berbekalkan ilmu sebagai jurutera mekanikal selama 15 tahun di sebuah syarikat di Amerika Syarikat, warga emas itu memilih sebuah bot sebagai rumah terbarunya yang berukuran hanya tiga meter panjang.

Nampak pelik, tetapi itulah yang menjadi kelebihan warga emas itu apabila bot itu berjaya merentasi lautan di selatan Filipina sejak beberapa minggu lalu, sebelum tiba di perairan Kudat dan seterusnya di Kota Kinabalu pada Khamis lalu.

“Jika ditanya apa kepuasan saya dapat dengan belayar seperti ini... jawapan saya adalah dapat menimba pengalaman yang tidak dapat dibeli dengan wang tunai.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rlk41H

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Belayar solo keliling dunia

Sekianlah artikel Belayar solo keliling dunia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Belayar solo keliling dunia dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/belayar-solo-keliling-dunia.html

Subscribe to receive free email updates: