[VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu

[VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu
link : [VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu

Baca juga


[VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu


Walaupun termaktub dalam perlembagaan bahawa Islam adalah agama rasmi Persekutuan, tetapi kita tak pernah pun edar Al-Quran di sekolah bukan Islam. Ni ada pulak berani edar bible d sekolah Islam.


BERTAM - Belum reda isu berkaitan pengedaran Bible di hadapan sebuah sekolah di Bukit Mertajam, sekali lagi kejadian pengedaran risalah agama bukan Islam dikesan diedarkan di Taman Kuala Bekah, Penaga.
Risalah tersebut dipercayai diedarkan lebih 280 buah rumah penduduk di taman ini.
Pengerusi KRT Taman Kuala Bekah Haslin Hashim berkata kejadian ini disedari kebanyakan penduduk di sini pada awal pagi tadi.
"Masa tu semua penduduk sedar dalam awal pagi, kebanyakannya baru siap nak menunaikan solat subuh, ada yang risalah tersebut dimasukkan dalam kotak surat, ada yang diselitkan di pagar.
"Saya dapati risalah ini diletakkan di atas pagar di rumah, bila tengok ni saya terus masukkan dalam aplikasi WhatsApp taman, dan ramai dah kecoh tentang ini," katanya.
Menurutnya, apa yang mengejutkan kejadian ini merupakan kali pertama berlaku di kawasan ini.
"Saya syak perkara ini berlaku dalam 3 pagi ke atas sebab sebelum tu beberapa anggota Komuniti Rukun Tetangga(KRT) telah menjalankan rondaan namun tak ada sebarang perkara yang mencurigakan.
"Sini pula kawasan yang majoritinya memang orang Melayu, memang kalau nak diikutkan tak pernah ada perkara sebegini berlaku sebelum ini," katanya.
Penduduk, Juhari Ahmad,54, berkata apa yang menjadi tanda tanya adalah motif pihak yang melakukan perkara ini.
"Kita pelik dan hairan mengapa perkara sebegini boleh berlaku, sedangkan di sini majoritinya Islam, kita nak tahu apa tujuan mereka buat macam ini.
"Apa yang saya kesalkan perkara sebegini sekaligus boleh mengakibatkan salah faham, negara kita berbilang agama dan bangsa, seharusnya perlu menghormati antara satu sama lain," katanya.
Jelasnya, dia antara penduduk yang menerima risalah ini yang mana diletakkan di pagar rumahnya.
"Memang terkejut, terkilan pun ada, bagi saya, tindakan sebegini dapat menjejaskan perpaduan sesama masyarakat," katanya.
Penduduk, Mohd Hamdan Osman, 48, berkata pihaknya berharap agar pihak berkuasa dapat mengambil tindakan sewajarnya berhubung perkara ini.
"Perkara sebegini melibatkan sensitiviti agama dan ia perlu diatasi dengan segera, dan masa sama, masyarakat perlu mencari solusi serta pendekatan berhemah berhubung perkara ini.
"Dalam soal ini, kita tidak mahu tuduh mana-mana pihak sebaliknya kita nak tahu apakah tujuan semua ini, dan siapa dalangnya yang mengakibatkan berlakunya perkara sebegini," katanya.
Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Noor mengesahkan mengenai kejadian.


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel [VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu

Sekianlah artikel [VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [VIDEO] Bukan Isu Parti Politik TETAPI Mempertahankan Islam dan Melayu dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/11/video-bukan-isu-parti-politik-tetapi.html

Subscribe to receive free email updates: