Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi

Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi
link : Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi

Baca juga


Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi




Persoalan mengenai status kapal mewah Equanimity kini dilaporkan berlabuh di Langkawi terjawab apabila peguam syarikat 1MDB memberi pengesahan kepada Malaysiakini hari ini.
Menurut Jeremy Joseph kapal persiaran berkenaan akan berada di pulau pelancongan dan legenda berkenaan sehingga proses membidanya berakhir pada 28 Nov ini.
Katanya Equanimity berlepas dari Pelabuhan Klang, Selangor semalam dan tiba di Pulau Langkawi hari ini.
"Equanimity dipindahkan ke Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia di Langkawi demi menjaga keselamatan dan pemeliharaan kapal tersebut.
"Langkawi mempunyai persekitaran yang sesuai untuk bakal pembida datang melihat dan keadaan air tenang serta latar belakang yang indah.
"Kapal itu akan terus berada di pangkalan berkenaan sehingga 28 Nov," katanya.
Sebelum ini Malaysiakini melaporkan proses bidaan untuk kapal yang dikaitkan dengan skandal 1MDB itu akan berlangsung selama sebulan mulai 29 Okt lalu. 
Menurut peguam 1MDB pihak yang berminat membida kapal tersebut perlu menyediakan deposit sebanyak AS$1 juta.
Katanya langkah itu dibuat bagi memastikan hanya pembida serius menyertai proses tersebut. - MK


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi

Sekianlah artikel Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Siapa Pemilik Sebenar Kapal Equanimity? Kenapa "Bersiar-Siar" ke Langkawi dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/11/siapa-pemilik-sebenar-kapal-equanimity.html

Subscribe to receive free email updates: