SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang

SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang
link : SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang

Baca juga


SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang

1. Proses Malaya menuntut kemerdekaan daripada British di permudahkan dgn dasar British Decolonisation Programme (BDP) selepas tahun 1945.

2. BDP adalah dasar Kerajaan Britain utk meninggalkan Negara yang telah di jajah akibat kos pengurusan Negara yg meningkat tinggi akibat perang dunia Dan hasil bumi yg di rompak dari Negara2 yg di jajah tidak lagi menguntungkan British.

3. Ketika ingin melepaskan Malaya, terdpt lebih 2 juta buruh paksa dari Negara China dan India yg telah di bawa masuk oleh British ke Malaya utk industri bijih timah dan getah British.

4. Tunku Abd Rahman mahu Malaya Merdeka Dan pendatang semua di hantar balik ke Negara asal.

5. Namun British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang dan Tunku di paksa utk menerima mrk semua sbg warganegara.

6. Tunku tiada pilihan melainkan menawarkan skim kontrak sosial kpd kaum pendatang.

7. Sebagai balasan kpd kemurahan hati orang Melayu member ikan taraf warganegara kepada kaum2 pendatang, kaum pendatang telah bersetuju utk mengiktiraf Islam sbg agama Persekutuan, Raja2 Melayu sbg Ketua Negara, Hak Istimewa MELAYU Dan Bahasa Melayu sbg Bahasa Kebangsaan.

8. Mengikut undang2 kontrak, apabila mana2 pihak memungkiri sesuatu kontrak maka pihak2 boleh di kembalikan kepada status quo asal masing2.

9. Bermaksud jika satu pihak telah mula tidak menerima kedudukan Islam, Raja2 Melayu, hak istimewa MELAYU Dan Bahasa Melayu maka pihak yg satu lagi juga berhak menarik balik pemberian kewarganegaraan kpd kaum pendatang.

10. Jadi berhati2lah dalam mengurus keturunan kamu. JANGAN biar mrk buta sejarah. - Buzze Azam


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang

Sekianlah artikel SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SEJARAH: INI PUNCANYA: British enggan menanggung kos penghantaran balik pendatang dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/11/sejarah-ini-puncanya-british-enggan.html

Subscribe to receive free email updates: