Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali?

Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali? - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali?
link : Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali?

Baca juga


Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali?


KUALA LUMPUR – Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dijangka melakukan rombakan kabinet bulan depan sebelum tahun baru 2019 bagi melicinkan lagi jentera kerajaan.
Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik  dan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Rina Harun antara yang khabarnya bakal digugurkan.
Dr. Mahathir dilaporkan sangat tidak berpuas hati dengan prestasi beberapa orang menteri dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), namun hanya akan mengugurkan dua menteri ini. Beliau mahu melakukan perubahan segera sebelum keadaan menjadi tidak terkawal.
Kuota parti Bersatu ini bakal diganti oleh Ahli Parlimen Jeli, Dato’ Seri Mustpaha Mohamed dan Ahli Parlimen Sr Gading, Datuk Dr Shahruddin bin Md Salleh. Pada masa ini Dr Shahruddin merupakan Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan.
Mustapha dijangka akan dilantik sebagai Menteri Ekonomi menggantikan tempat Datuk Seri Azmin Ali yang akan dipindahkan ke Kementerian Pendidikan.  Manakala Dr Shahruddin akan mengambil alih tempat Rina Harun di Kementerian Pembangunan Luar Bandar.
Dr Maszlee dan Rina sebelum ini adalah antara 13 yang terawal dilantik menganggotai barisan kabinet dan mengangakat sumpah jawatan pada 21 Mei 2018.
Ia disusuli pelantikan 13 lagi menteri pada 2 Julai lalu menjadikan jumlah keseluruhan menteri dalam Kabinet Dr Mahathir seramai 26 orang. - Suara. TV


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali?

Sekianlah artikel Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rombakan Kabinet: Maszlee, Rina Tersingkir, Mustapha kembali? dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/11/rombakan-kabinet-maszlee-rina.html

Subscribe to receive free email updates: