[BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen

[BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen
link : [BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen

Baca juga


[BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen



Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini melahirkan rasa tidak puas hati dengan prestasi kehadiran menteri dan timbalan menteri di Parlimen.
Bagaimanapun, Perdana Menteri menegaskan beliau tidak bercadang menetapkan indeks prestasi utama (KPI) untuk mengukur prestasi menteri dan timbalan menteri menjalankan tugas di Parlimen.
"Saya tidak pernah berpuas hati dengan semua perkara, namun menteri dan timbalan menteri perlu meningkatkan prestasi kehadiran mereka di Dewan Rakyat dan mereka perlu ada alasan yang kukuh untuk tidak hadir," katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.
Beliau berkata demikian ditanya sama ada berpuas hati dengan tahap kehadiran menteri dan timbalan menteri di Parlimen bagi menjawab soalan di Dewan Rakyat.
Berdasarkan aturan mesyuarat Dewan Rakyat hari ini, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bertanya soalan pertama kepada Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mengenai pinjaman mudah dari Jepun tetapi mengejutkan soalan itu di jawab Perdana Menteri.
Dr Mahathir berkata, beliau tidak akan mengenakan KPI kerana beliau maklum bahawa menteri dan timbalan menteri mempunyai tugasan lain yang perlu dilaksanakan.
"Sidang Dewan Rakyat ini berjalan hampir separuh hari dan untuk 20 hari persidangan ini sukar untuk mereka hadir dan berada di sini sepanjang hari... itu tidak praktikal.
"Kita perlukan mereka untuk tugasan lain juga," katanya.
Ditanya sama ada beliau berpuas hati dengan diri beliau dalam menjalankan tanggungjawabnya sebagai Perdana Menteri, Dr Mahathir berkata beliau berusaha sebaik mungkin.
"Saya sudah cuba membahagikan masa sebaik mungkin untuk bekerja 24 jam sehari selagi mampu.
"Jika ada lebih masa hingga 36 jam sehari , saya harap dapat bekerja 36 jam sehari," katanya berseloroh.


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel [BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen

Sekianlah artikel [BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [BILA JADI MENTERI, KELAUT,HAH TEPUK] PM tak puas hati kehadiran menteri, timbalan menteri di Parlimen dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/07/bila-jadi-menteri-kelauthah-tepuk-pm.html

Subscribe to receive free email updates: