(CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik'

(CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik' - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul (CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : (CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik'
link : (CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik'

Baca juga


(CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik'


Beta berkecuali, tak campur urusan politik'

SHAH ALAM - Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah bahawa baginda sentiasa berkecuali dalam hal berkaitan politik di negara ini.

Menurut baginda, istana sentiasa percaya dan menghomati kuasa rakyat dalam membuat pilihan untuk membuat pilihan pemimpin yang dirasakan layak untuk mewakili mereka.  

Beta ingin menegaskan bahawa beta dan Istana Negeri Selangor sentiasa berada di pihak berkecuali dan tidak memihak kepada mana-mana parti politik di negara ini.

"Beta tidak ada kaitan dengan apa juga bentuk persaingan politik dan tidak mencampuri urusan politik sama ada di peringkat negeri mahupun negara," titahnya melalui perutusan khas yang dikeluarkan pada Jumaat.

Peruntusan itu ditandatangani setiausaha peribadi baginda, Datuk Munir Bani.

Baginda bertitah demikian susulan beberapa laporan tidak benar yang tular dan cuba mengaitkan Sultan Selangor dan Istana Negeri Selangor dengan kenyataan berbaur politik.

Sultan Selangor turut menegaskan bahawa kedudukan baginda sebagai seorang raja adalah mengatasi politik dan tidak seharusnya dilihat menyokong mana-mana parti politik.

"Beta ingin mengingatkan semua rakyat terutama di Selangor supaya jangan menimbulkan sebarang tindakan yang boleh mencetuskan perbalahan ketika musim pilihan raya umum ini berjalan.

"Beta berharap Pilihan Raya Umum ke-14 ini dapat dijalankan dengan lancar dan di dalam keadaan aman tanpa sebarang kekecohan," titah baginda lagi.
- SH



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel (CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik'

Sekianlah artikel (CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel (CONTOH SULTAN CERDIK) 'Beta berkecuali, tak campur urusan politik' dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/04/contoh-sultan-cerdik-beta-berkecuali.html

Subscribe to receive free email updates: