Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan

Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan
link : Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan

Baca juga


Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan


PETALING JAYA: PPBM hari ini mempersoalkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM) kenapa tidak mengambil tindakan terhadap UMNO yang menangguhkan pemilihan parti melebihi 18 bulan.

Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, PPBM sebaliknya terpaksa mengadakan pemilihan parti, walaupun penubuhannya belum sampai setahun kerana berdepan tekanan daripada JPPM.

“Lain halnya dengan UMNOUMNO dengan jelas telah melanggar perlembagaan partinya dengan melanjutkan tempoh penangguhan pemilihan parti melebihi 18 bulan.

“Hairannya, JPPM boleh pula membenarkan UMNO membuat keputusan yang bercanggah dengan perlembagaan parti.

“Berbeza PPBM masih belum cukup setahun penubuhannya, ini adalah alasan yang kukuh (untuk tidak ada pemilihan) kerana kita dalam proses melengkapkan struktur parti,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PPBM.

Presiden PPBM turut menggesa JPPM tidak berat sebelah terhadap parti pemerintah dan pembangkang.

“Jika JPPM bersikap adil, maka jawapan sama yang diberikan kepada PPBM mesti diberikan kepada UMNO, iaitu mereka hendaklah mengadakan pemilihan parti mengikut tempoh ditetapkan perlembagaannya. Ini baharulah adil.

“Jadi, JPPM seharusnya bersikap adil dan berhenti daripada mengugut untuk membatalkan pendaftaran PPBM,” katanya.

Beliau mengulas kenyataan Setiausaha Agung BN dan UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang menolak dakwaan UMNO akan diharamkan dalam masa terdekat berikutan penangguhan pemilihan parti itu.

Katanya, UMNO masih berkuat kuasa di semua peringkat dan melaksanakan tanggungjawabnya seperti terkandung dalam asas dan tujuan penubuhannya.

Beliau turut memaklumkan pemilihan UMNO yang ditangguhkan sebelum ini, akan diadakan selewat-lewatnya 19 April 2019.

“Ini selaras kelulusan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia. Ini merujuk Seksyen 13 A(4) Akta Pertubuhan 1966, Pendaftaran Pertubuhan berkuasa untuk melanjutkan tarikh atau waktu pemilihan pertubuhan berdaftar dengan syarat suatu permohonan bertulis dibuat.”

Pada 12 Januari lalu, Ketua Pengarah JPPM, Surayati Ibrahim dilaporkan berkata, pihaknya sedang menyiasat lebih 400 aduan yang diterima berkaitan isu perhimpunan agung tahunan (AGM) pertama PPBM.

Katanya, JPPM menerima ratusan laporan berhubung AGM itu daripada ahli PPBM yang mempersoalkan statusnya kerana tiada pemilihan di peringkat cawangan dan bahagian. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan

Sekianlah artikel Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Muhyiddin: Kenapakah JPPM Tak Ambil Tindakan UMNO Tangguh Pemilihan dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/03/muhyiddin-kenapakah-jppm-tak-ambil.html

Subscribe to receive free email updates: