Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang

Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang
link : Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang

Baca juga


Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang


KUANTAN: Pakatan Harapan (Harapan) tidak menolak kemungkinan untuk memperkenalkan semula Pembelajaran dan Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sekiranya parti gabungan itu menang pada PRU14.

Pengerusinya, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, itu antara cadangan yang diberikan pertimbangan dan akan dilaksanakan seandainya PPSMI dimahukan rakyat.

"Kita (Harapan) mungkin akan perkenalkan balik PPSMI. Kalau majoriti rakyat nak (PPSMI), kita akan laksanakan.

Tapi dalam hal ini, terpulang kepada rakyat dan kita akan (pertimbangkan) jika itu yang mereka mahu," katanya pada sidang media selepas menghadiri Majlis Perjumpaan Tertutup Dengan Pemimpin Harapan Pahang, di sini, hari ini.

Turut hadir, Pengerusi Harapan Pahang, Datuk Fauzi Abdul Rahman dan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh.

Dasar PPSMI diperkenalkan hasil Mesyuarat Khas Jemaah Menteri pada Julai 2002 dipengerusikan Dr Mahathir yang ketika itu Perdana Menteri.

Ia dilaksanakan secara berperingkat bermula sesi persekolahan 2003, sebelum dimansuhkan bermula 2012 selepas mendapat kritikan daripada pemimpin politik, ibu bapa dan pakar bahasa sejak 2009. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang

Sekianlah artikel Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tun Dr Mahathir: "PPSMI" Akan Di Perkenalkan Semula Jika Pakatan Menang dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/02/tun-dr-mahathir-ppsmi-akan-di.html

Subscribe to receive free email updates: