[JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu

[JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu
link : [JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu

Baca juga


[JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu



Pakatan Harapan (HARAPAN) mendesak kerajaan mengundang pasukan pemantau pilihan raya bebas untuk memantau perjalanan Pilihan Raya Umum Ke-14, kata timbalan presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Ini susulan  jaminan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini bahawa sistem pilihan raya di negara ini telah ditambah baik oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan tidak akan berlaku penipuan.
"Jika Najib benar-benar ingin memberi jaminan bahawa tiada penipuan dalam PRU 14, maka HARAPAN mendesak kerajaan supaya mengundang pasukan pemantau pilihan raya yang bebas daripada Sekretariat Komanwel dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk memantau perjalanan PRU-14," tegas Muhyiddin dalam kenyataan media hari ini.
Muhyiddin berkata hakikatnya penipuan telah dan sedang dilakukan kerajaan pimpinan Najib yang disifatkan "semakin hari semakin takut akan kalah dalam pilihan raya".
"Buktinya, sehingga ke hari ini, Najib masih belum berani untuk membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihan raya.
"Dengan segala kuasa yang ada pada Najib dan BN, mereka sudah pasti akan melakukan apa sahaja bentuk penipuan untuk mengekalkan kuasa.
"Najib pasti tahu apa akibat yang akan ditanggung olehnya jika BN kalah. Najib juga tahu BN pasti akan kecundang jika pilihan raya dijalankan secara bebas dan adil," kata Muhyiddin.
Najib dalam sidang media selepas Mesyuarat Anggota Majlis Tertinggi Umno di PWTC pada Selasa berkata sistem pengundian tidak memungkinkan berlaku penipuan kerana telah ditambah baik oleh SPRM.
Kata Najib, sistem itu kini lebih telus berbanding zaman bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Pengundi meragukan
Muhyiddin bagaimanapun mendakwa penipuan pilihan masih terus berlaku apabila persempadanan semula yang dilakukan SPR memihak kepada BN.
"Sesiapa sahaja yang meneliti peta persempadanan baharu akan dapat mengetahui bahawa ia dibuat secara sengaja untuk memihak kepada BN.
"Bukankah ini satu bentuk penipuan yang nyata?" katanya.
Selain itu beliau mendakwa terdapat ribuan nama dalam daftar pemilih yang meragukan dalam senarai pemilih yang tidak mempunyai alamat lengkap.
Katanya lagi tidak pernah berlaku dalam sejarah pilihan raya Malaysia, kategori pengundi pos ditambah dengan merangkumi kakitangan kerajaan yang sebelum ini tidak menghadapi sebarang masalah untuk mengundi sebagai pengundi biasa. - MK



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel [JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu

Sekianlah artikel [JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [JIKA BETUL TAK TIPU] HARAPAN mahu pemerhati bebas jika betul BN tak tipu dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/02/jika-betul-tak-tipu-harapan-mahu.html

Subscribe to receive free email updates: