Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar

Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar
link : Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar

Baca juga


Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar


PETALING JAYA: Syarikat pelaburan strategik 1MDB akan ditutup selepas semua hutang selesai dibayar, kata Tan Sri Mohd Irwan Siregar Abdullah.

Pengerusi 1MDB itu yakin dana milik kerajaan itu mampu melangsaikan segala hutang melalui pelan rasionalisasi.

“Kita boleh bayar menerusi ‘monetisation’ aset-aset yang ada, dalam TRX City ada Bangunan Exchange 106 yang merupakan bangunan tertinggi di Malaysia dan penghuni-penghuni akan membayar sewa,” katanya.

Pada 31 Disember lepas, 1MDB dilaporkan selesai membuat semua pembayaran kepada dana kerajaan Abu Dhabi, International Petroleum Investment Co PJSC (IPIC) dalam satu urusjanji menyelesaikan pertikaian hutang RM4.9 bilion.

Media melaporkan wang untuk pembayaran itu hasil daripada program rasionalisasi melibatkan antara lain pertukaran hutang dengan aset dengan IPIC, penjualan Edra Global Energy Bhd kepada China General Nuclear Power Corp untuk RM9.83 bilion, pembangunan tanah Tun Razak Exchange dan pelupusan aset bukan teras.

Pada Julai 2017 Pedana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata isu 1MDB ini sengaja diperbesar-besarkan pembangkang kerana mahu menumbangkan kerajaan. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar

Sekianlah artikel Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Irwan Siregar: 1MDB Akan Di Tutup Selepas Semua Hutang Di Bayar dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/02/irwan-siregar-1mdb-akan-di-tutup.html

Subscribe to receive free email updates: