US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina

US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina
link : US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina

Baca juga


US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina

Amerika Syarikat (AS) mendapat malu besar apabila sebuah kapal pemusnah tentera lautnya, USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina, ACX Crystal di pesisir Jepun, awal Sabtu.

Malunya Kapal Tentera AS Langgar Kapal Kontena, 7 Kru Hilang

Pihak tentera laut AS berkata, Jepun turut membantu menerbangkan seorang kelasinya yang cedera parah dengan helikopter. Insiden pelik itu mencetuskan ‘bahan jenaka’ berhubung kehebatan armada kuasa besar dunia itu.

Pengawal pantai Jepun berkata, setakat ini tujuh kru kapal penggempur perang Skuadron 15 yang berpangkalan di Yokosuka itu disahkan sebagai hilang berdasarkan kepada maklumat diberikan oleh pihak tentera laut AS sendiri.

Insiden aneh itu meletus kira-kira pukul 2.30 pagi waktu tempatan (1.30 pagi waktu Malaysia), namun ia tidak menyebabkan karam termasuk kapal dagang dilanggar tersebut yang membawa muatan seberat 29,000 tan.

“Kami giat mengesan mereka. Perkembangan semasa akan dimaklumkan kepada ahli keluarga kru kapal USS Fitzgerald,” kata ketua operasi tentera laut AS, Laksamana John Richardson dalam kenyataan menerusi Twitter.

Jurucakap pengawal pantai Jepun dalam pada itu berkata, mereka sudah menghantar lima buah kapal, dua pesawat dan sepasukan penyelamat yang mahir ke lokasi pelanggaran terletak 56 batu nautika dari barat daya Yokosuka.

Tentera AS berkata, USS Fitzgerald masih bergerak dengan enjin sendiri tetapi kuasa pacuannya terhad dan kelasi sedang bertungkus-lumus mengeluarkan air laut yang membanjiri kapal tersebut.

Sumber: Mynewshub.cc



Sumber US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rGDVZi

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina

Sekianlah artikel US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel US malu besar, kapal pemusnah USS Fitzgerald terlanggar kapal kontena Filipina dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/us-malu-besar-kapal-pemusnah-uss_17.html

Subscribe to receive free email updates: