'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan

'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan
link : 'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan

Baca juga


'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan


PETALING JAYA: Bergerak secara solo dengan menyasarkan individu berjalan sendirian di tepi jalan sebagai mangsa untuk melakukan ragut. Itu taktik dilakukan tiga lelaki yang aktif melakukan kegiatan ragut secara bersendirian di sekitar daerah Petaling Jaya.

Bagaimanapun, mereka ditumpaskan sepasukan anggota Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya hasil serbuan di tiga lokasi bermula 3 hingga 6 Jun lalu.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din berkata, semua suspek berusia 20 hingga 30-an ditahan di tiga lokasi berasingan iaitu sekitar Petaling Jaya dan Kuala Lumpur.

Katanya, serbuan pertama menahan suspek dikenali dengan gelaran ‘Tajul’ yang mempunyai empat rekod jenayah lampau di sebuah rumah di Taman Impian Baiduri, Petaling Jaya, pada 3 Jun.

“Sehari selepas itu, kami menyerbu sebuah rumah di Dataran Sunway, Kota Damansara dan menahan seorang lelaki disyaki terbabit dalam tujuh kes ragut sejak dia mula bergiat aktif April lalu.

“Pada 6 Jun pula, kami menyerbu sebuah rumah di Taman Sejahtera, Kuala Lumpur dan menahan seorang lelaki yang mempunyai enam rekod jenayah lampau disyaki terbabit dalam enam kes ragut di daerah ini.

“Hasil penahanan suspek, polis merampas tiga motosikal membabitkan dua model Yamaha 135 LC dan 125Z, tiga rangkai kunci, lapan keping wang kertas asing (AS600), tiga telefon pintar, beg tangan dan beberapa dokumen peribadi dipercayai milik mangsa,” katanya ketika ditemui.

Menurutnya, hasil soal siasat mendapati suspek melakukan kegiatan jenayah terbabit secara sendirian.

Katanya, hasil penahanan suspek terbabit, polis percaya dapat menyelesaikan sekurang-kurangnya 15 kes ragut yang berlaku di daerah berkenaan.

“Semua suspek direman bagi siasatan lanjut mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana meragut,” katanya.-myMetro


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sd7QMj

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel 'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan

Sekianlah artikel 'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Tajul' Antara Tiga Peragut Ditahan dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/tajul-antara-tiga-peragut-ditahan.html

Subscribe to receive free email updates: