Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai

Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai
link : Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai

Baca juga


Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai


KUCHING: Masyarakat Cina di negeri ini terus menuntut penyatuan antara Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan Parti Rakyat Bersatu (UPP).

Terbaru, Presiden Persekutuan Persatuan Cina Kuching, Samarahan dan Serian Dato Richard Wee menggesa pemimpin kedua-dua parti mengepikan agenda peribadi dan berjuang untuk kebaikan komuniti Cina.

Menurutnya, kedua-dua parti berteraskan Cina itu jika bersatu boleh menaik sokongan komuniti Cina sekaligus menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Ketua Menteri (Datuk Amar Abang Johari Tun Openg) turut menggesa SUPP dan UPP untuk bersatu, begitu juga harapan komuniti Cina," katanya.

Beliau menambah, jika penyatuan dicapai, komuniti Cina akan memiliki lebih wakil dalam kerajaan BN agar lebih banyak isu dapat diselesaikan.

"Kita bertindak sebagai penghubung antara kerajaan dan komuniti bagi membantu masyarakat menyelesaikan masalah," ujarnya.-Sarawakiana




✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2scKN4w

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai

Sekianlah artikel Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sudah Tiba Masa SUPP, UPP Berdamai dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/sudah-tiba-masa-supp-upp-berdamai.html

Subscribe to receive free email updates: