SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut

SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut
link : SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut

Baca juga


SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akur dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuching hari ini yang membatalkan keputusan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak pada 12 Mei lalu, yang melucutkan keanggotaan Dr Ting Tiong Choon sebagai Ahli DUN (ADUN) Pujut.

Pengerusi SPR Datuk Seri Mohd Hashim Abdullah berkata pihaknya akan mengambil tindakan selanjutnya selaras dengan keputusan mahkamah itu.

"Berdasarkan kepada keputusan itu juga, mahkamah turut memutuskan bahawa tiada kekosongan luar jangka telah berlaku dan ADUN tersebut masih lagi kekal status quo dan jawatannya itu perlu dikembalikan.

"Sehubungan dengan itu, SPR akur dengan perintah tersebut dan akan mengambil tindakan selanjutnya selaras dengan keputusan mahkamah itu," katanya dalam satu kenyataan.

Mohd Hashim berkata, SPR akan mengadakan Mesyuarat Khas berkaitan perkara tersebut bagi memuktamadkan keputusan yang melibatkan tarikh-tarikh yang telah ditetapkan sebelum ini.

Pada 19 Mei, SPR menetapkan tarikh pilihan raya kecil (PRK) bagi DUN Pujut akan diadakan pada 4 Julai dan penamaan calon pada 20 Jun.

Pada 12 Mei lepas, DUN Sarawak melucutkan kelayakan Dr Ting sebagai wakil rakyat daripada DAP bagi kerusi Pujut, kerana didakwa turut mempunyai kewarganegaraan Australia.

Bagaimanapun, Mahkamah Tinggi hari ini membuat keputusan berdasarkan fakta bahawa Dr Ting melepaskan kerakyatan Australianya tiga minggu sebelum pilihan raya.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2txYnN4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut

Sekianlah artikel SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SPR akur keputusan mahkamah, tiada PRK Pujut dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/spr-akur-keputusan-mahkamah-tiada-prk.html

Subscribe to receive free email updates: