SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan

SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan
link : SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan

Baca juga


SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan





Di kala semua umat Islam di negara ini sedang bersiap sedia untuk menyambut ketibaan Hari Raya Aidilfitri yang diijangka akan jatuh pada 25 Jun ini, pihak berkuasa pula sedang bersiap sedia mempertingkatkan keselamatan jalan raya dan pengangkutan awam untuk mengelakkan atau setidak-tidaknya mengurangkan kemalangan jalan raya.

Untuk ini, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat Malaysia (SPAD) diberitakan akan mempertingkatkan pengawasan dan keselamatan pengguna pengangkutan awam di musim perayaan kali ini.

Saban tahun, ada sahaja kemalangan yang berlaku melibatkan pengangkutan awam dan kali ini difahamkan, SPAD bertekad untuk mengelakkan atau mengurangkan risiko kemalangan. Untuk ini, SPAD dijangka akan membuat pemantauan berterusan di terminal-terminal bas ekspress di seluruh negara dengan tumpuan akan diberikan di Terminal Bas Bersepadu (TBS).

Untuk menjayakan pemantauan seumpama ini, pihak SPAD juga akan bekerjasama dengan pihak Polis DiRaja Malaysia, Jabatan Pengankutan Jalan dan beberapa agensi lain di mana kerjasama ini akan turut di perluas kepada operasi-operasi sekatan jalan raya mahupun pemantauan secara berterusan.

Apa yang diharapkan oleh SPAD kali ini adalah, kesemua operator penyedia pengangkutan awam terutamanya bas-bas ekspres dapat mengoptimumkan tahap keselamatan pengguna yang menggunakan perkhidmatan mereka. Paling utama, kesemua kenderaan yang disediakan hendaklah di selenggara dengan baik sebelum memulakan operasi atau perjalanan yang jauh.

SPAD juga mengingatkan kepada semua pihak agar mematuhi peraturan yang telah di tetapkan di mana sebarang perlanggaran peraturan, pihak SPAD tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan.

✍ Sumber Pautan : ☕ Samurai Biru

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sJsvIR

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan

Sekianlah artikel SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SPAD Akan Pertingkat Pengawasan Keselamatan Di Musim Perayaan dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/spad-akan-pertingkat-pengawasan.html

Subscribe to receive free email updates: