Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat

Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat
link : Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat

Baca juga


Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat


10 jemaah Masjid Finsbury Park cedera manakala seorang lagi dipercayai maut dalam satu serangan pengganas apabila sebuah van putih dengan sengaja melanggar umat Islam yang baru sahaja selesai menjalankan solat terawih.

Lelaki berkulit putih berkenaan dikatakan memberhentikan van putih yang dinaikinya di luar kawasan masjid dan kelihatan melanggar beberapa orang yang baru keluar dari masjid berkenaan sebaik solat terawih selesai.

Menurut laporan BBC, polis mengklasifikasikan serangan itu sebagai satu insiden besar dan seorang lelaki telah ditahan dan beberapa ambulans telah dikejarkan ke tempat kejadian.

Menurut saksi, lelaki tersebut sempat menjerit ‘Saya akan bunuh semua umat Islam’. Lelaki kulit putih itu bagaimanapun telah ditahan oleh orang ramai sebelum diserahkan kepada pihak polis. Namun, netizen agak bengang apabila pihak media dan pihak berkuasa tempatan tidak menggelar serangan ini sebagai satu tindakan pengganas.

Rata-rata media barat hanya melaporkan sebagai sebuah pelanggaran dan netizen menganggap ianya satu diskriminasi terhadap umat Islam. Media barat juga tidak memberi rangkuman yang besar dan ianya berbeza apabila pelaku merupakan seorang Islam.

Dibawah antara komen netizen yang nyata agak marah dengan laporan dari media barat itu.






✍ Sumber Pautan : ☕ Sehinggit Media News

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tGHpwd

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat

Sekianlah artikel Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sebuah Van Langgar Umat Islam Baru Selesai Solat Terawih, Netizen Bengang Laporan Berat Sebelah Media Barat dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/sebuah-van-langgar-umat-islam-baru_19.html

Subscribe to receive free email updates: