'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim

'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim
link : 'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim

Baca juga


'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim


KUCHING: "Saya tidak berkecil hati apabila Datuk Seri Nazri menggelar saya 'jahil'." kata Menteri Pelancongan, Kesenian, kebudayaan, Belia dan Sukan Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah

"Jika dia berfikiran bahawa saya jahil, saya fikir dia tidak kenal saya. Adalah tidak sopan untuk memanggil seseorang jahil terutama jika anda seorang menteri kanan dan apabila ia dilakukan pada bulan Ramadhan.

"Cukai Pelancongan bukan hanya isu kementerian saya tetapi kerajaan negeri," jelasnya.

Menurutnya, perkara tersebut sangat mustahak kerana lebih daripada tanggungjawab kementerian kerana melibatkan kerajaan negeri dan rakyat Sarawak.

Memetik laporan Utusan Borneo, Abdul Karim berkata, kerajaan negeri tidak bermaksud menentang kerajaan pusat atau pelaksanaan cukai berkenaan cuma dalam hal ini, kerajaan negeri tidak dibawa berbincang, tambahan pelancongan tidak disebut dalam Perjanjian Malaysia 1963 (MA63).

"Pelancongan tidak tersenarai dalam Senarai Persekutuan, tidak juga dalam Senarai Negeri, juga Senarai Bersama.

"Apabila perkara ini (Pelancongan) tidak disenaraikan dalam ketiga-tiga senarai ini, (saya percaya) semua graduan undang-undang akan melihat perkara ini sebagai kuasa residual dan sebarang perubahan mesti dibincang semula antara pihak terlibat dalam perjanjian ini (MA63) iaitu kerajaan negeri dan kerajaan pusat," tambahnya.

Katanya, bagaimana dan siapa yang harus mengurus perkara ini, beliau bukannya cuba bermegah tetapi ini suatu yang berkaitan penubuhan Malaysia perlu dihormati.

"Itulah kuasa kerajaan negeri yang kian terhakis dan menjadi tumpuan kerajaan negeri sejak dibawah kepimpinan Ketua Menteri terdahulu, Allahyarham Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem, bagi mendapatkan semula hak-hak Sarawak daripada kerajaan pusat,

"Pelaksanaan cukai pelancongan akan dibincangkan secara terperinci pada mesyuarat kabinet yang akan diadakan pada waktu terdekat." tegasnya. - Sarawakiana


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sSo63y

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel 'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim

Sekianlah artikel 'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Saya Fikir Nazri Tidak Kenal Saya' - Karim dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/saya-fikir-nazri-tidak-kenal-saya-karim.html

Subscribe to receive free email updates: