Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri

Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri
link : Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri

Baca juga


Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri



Ketua Menteri, Datuk Amar Abang Johari Tun Openg berkata Sarawak akan mengunakan dana kerajaan negeri tanpa menunggu peruntukkan kerajaan persekutuan bagi membaik pulih sekolah daif di negeri ini.

Memetik laporan The Borneo Post, menurut Abang Johari, beliau telah berjumpa dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan isu sekolah daif di negeri ini yang amat memerlukan penambahbaikan dan pembinaan semula.

"Perdana Menteri turut bersetuju dengan cadangan bagi negeri mengunakan peruntukkan sendiri untuk mengatasi masalah sekolah-sekolah daif.

"Kami telah mengenal pasti 100 buah sekolah yang amat memerlukan pemulihan atau penggantian," katanya.

Menurut laporan dari Kementerian Pendidikan, Sains dan Penyelidikan Teknologi, terdapat 1,454 sekolah dalam keadaan daif di negeri ini, dengan 1,020 dianggap usang dan 434 memerlukan pembaikan segera.

Dalam pada itu, Abang Johari turut menegaskan penubuhan Kementerian Pendidikan, Sains dan Penyelidikan Teknologi adalah untuk menstabilkan dasar pendidikan di negeri ini.

"Ia bukan kerana kita mahu mengambil alih hak-hak pendidikan daripada kerajaan persekutuan, tetapi untuk membantu usaha kerajaan persekutuan di negeri ini," katanya. - Sarawakiana


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2scKy9t

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri

Sekianlah artikel Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sarawak Baiki Sekolah Daif Guna 'Duit' Sendiri dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/sarawak-baiki-sekolah-daif-guna-duit.html

Subscribe to receive free email updates: