Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh

Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh
link : Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh

Baca juga


Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh


LONDON: Seorang pakar politik mengotakan janjinya apabila memakan buku yang ditulisnya mengenai pengunduran Britain dari Kesatuan Eropah atau Brexit selepas pertaruhannya mengenai pencapaian Parti Buruh pada pilihan raya Britain Khamis lalu terbukti salah.

Tindakannya itu disiarkan secara langsung menerusi televisyen.

Matthew Goodwin dari Universiti Kent sebelum ini berikrar akan memakan bukunya dengan ‘gembira’ sekiranya Parti Buruh pimpinan Jeremy Corbyn meraih 38 peratus atau lebih undi.

Ramalan itu menghantuinya apabila parti itu memenangi 40 peratus undi.

Sebaik keputusan keseluruhan diketahui dan menunjukkan pencapaian Parti Buruh itu jauh lebih baik daripada yang dia jangka, Goodwin bertindak pantas untuk mengumumkan hasratnya mengotakan apa yang diikrarkannya menerusi Twitter.

Stesen televisyen Sky News semalam menyiarkan secara langsung tindakan
Corbyn memakan bukunya selepas mendapat kebenaran terhadap keselamatan perbuatan itu.

Sebelum mula melakukannya, Goodwin berkata: “Saya terkejut Jeremy Corbyn boleh menambah dua peratus mata lagi. Memang saya berkata saya akan memakan buku ini. Dua peratus memang perbezaan ketara.

“Saya lelaki yang mengotakan apa yang saya cakapkan. Apa yang akan saya lakukan ialah duduk di sini dan memakan buku ini, sementara anda teruskan kerja anda,” katanya.

Ahli akademik itu kemudian memuat naik gambarnya memakan buku itu dengan kapsyen: “Jangan kata saya tidak tunai janji.”

Goodwin menulis buku ‘Brexit: Why Britain Voted to Leave the European Union’ bersama rakan akademik, Harold D Clarke dan Paul Whiteley.-Agensi


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2siwoEC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh

Sekianlah artikel Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Profesor Makan Buku Selepas Silap Bertaruh dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/profesor-makan-buku-selepas-silap.html

Subscribe to receive free email updates: