Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia

Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia
link : Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia

Baca juga


Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia


WASHINGTON: Penuntut Universiti Virginia, Otto Warmbier meninggal dunia di sebuah hospital di Cincinnati, beberapa hari selepas dibebaskan daripada tahanan selama 17 bulan di Korea Utara.

Menurut keluarganya dalam satu kenyataan, hasil pemeriksaan doktor mendapati Warmbier mengalami kerosakan otak yang serius.

Pada Khamis lalu, pakar perubatan yang merawatnya berkata, Warmbier tidak menunjukkan tanda-tanda memahami perbualan atau apa yang berlaku di persekitarannya serta gagal membuat sebarang pergerakan.

"Amat malang sekali, penderaan dan layanan tidak sewajarnya yang diterima oleh anak lelaki kami oleh Korea Utara menyebabkan kami menanggung kesedihan seperti yang berlaku hari ini," kata keluarga Warmbier dalam satu kenyataan selepas beliau disahkan meninggal dunia pada jam 2.20 petang (waktu tempatan).

Keluarga Warmbier percaya beliau mulai koma pada Mac 2016, sebaik sahaja dijatuhi hukuman 15 tahun melakukan kerja berat di Korea Utara.

Media Korea Utara melaporkan, penuntut itu ditahan atas kesalahan mencuri barang yang mengandungi slogan propaganda. Bagaimanapun, beliau dibebaskan minggu lalu atas dasar kemanusiaan.

Sementara itu, dalam kenyataan berasingan, Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump mengucapkan takziah kepada keluarga Warmbier.

Trump turut mengecam tindakan Korea Utara dan menyifatkan negara itu 'rejim yang kejam', selain tidak mempunyai asas dasar kemanusiaan. - Reuters


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tlUbAN

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia

Sekianlah artikel Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Penuntut Bekas Tahanan Korea Utara Meninggal Dunia dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/penuntut-bekas-tahanan-korea-utara.html

Subscribe to receive free email updates: