Pengaruh Anime

Pengaruh Anime - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pengaruh Anime, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pengaruh Anime
link : Pengaruh Anime

Baca juga


Pengaruh Anime

Pengaruh Anime

Pengaruh Anime

Assalamualaikun hai .

Sekarang ni kau kita tengok banyak gejala sosial yang berlaku especially dalam kalangan remaja . And the recent one kes buli yang melibatkan dua nyawa remaja . I know topik saya ni macam unrelated tapi saya nak bagi kesedaran terhadap orang2 disekeliling yang masalah ni multifactoral . Maybe kita tak boleh nak control semua medium yang ada tapi at least when we aware of this , we could initiate some prevention method. Tapi apa yang saya nak tekankan disini ialah pengaruh anime antara penyumbang besar dalam gejala sosial dan keruntuhan akhlak nowadays . Bukan setakat kpop hollywood drama tv3 pkul 7 .

Kenapa saya kata penyumbang terbesar ? Cuba cek kawan2 lelaki or adik2 lelaki or anak2 lelaki . Saya boleh jamin 8 dari 10 orang yang layan anime . Perempuan pon ada jugak tapi tak ramai dan jarang . Daripada 10 tu maybe 3 or 4 orang yang layan .

Macam mana dorang boleh terjebak ? Faktor paling dekat keluarga . Yes . Maybe dia tengok abang or kakak dia syok tengok anime dia pon nak tengok jugak . Lepastu dia curi2 godek dekat internet pastu dia pon ikut layan . (Happen to me actually). Faktor lain maybe environment , dari kawan2 , tengok dekat tv , majalah dan lain2. Pulak sekarang setiap rumah paling tak mesti ada satu pc or laptop dan wifi . Dunia tanpa sempadan kateko .

Semua sedia maklum yang anime ni sangat femes dan familiar dalam kalangan remaja . Bukan setakat remaja saja yang tengok walhal orang tua pon ada . (my paklong layan one piece hokay). Tapi apa yang menjadi masalahnya bila content dalam anime tu tak ada tapisan dan tak ada age restriction kalau ditonton secara maya (online) . Contoh website yang berlambak dengan anime ni gogoanime , kissanime , 9anime dan macam2 lagi . Website2 anime ni kalau korang nak tengok pon tak payah sign up pon tak apa dan mostly free tak payah bayar . Itu maybe lagi menggalakkan remaja untuk tonton . Dan contentnya juga kadang2 tidak sesuai ditonton untuk bawah 13 or 18 tahun . Contoh scene macam seks scene , religion extrimist , political extrimist , juvenille , gangsterism dan macam2 lagi .

Kenapa tak sesuai bagi mereka ? Sebab bagi saya mereka belum boleh mampu untuk memproses , dan menilai content2 yang ada untuk minda mereka tapis maklumat2 sebegitu. Apa yang lagi merisaukan minda mereka menerima or welcome unsur2 sebegitu tanpa ada aspek denial dalam minda mereka .

Mungkin anda akan kata tak mungkin tapi percayalah kata saya yelah anime kan bawak watak comel2 belaka tak mungkin ada scene2 18 above . Hello guys sekarang tak semua anime macam Doraemon or Crayon Shin Chan yang promote unsur family nilai murni tu sume . Hakikatnya lebih dari itu .I can say that sometimes anime can be even worst from the hollywood movie yang korang duk kata tu punca gejala remaja sekarang . Kalau anda search most horrible scene in anime memang bersepah keluar . Saya yang middle 20s ni pun kadang tak boleh terima ada scene yang terlalu extreme . Pending jap otak nak memproses .

Bukan saya nak kata TAK BOLEH langsung tengok anime or bagi adik2 or anak2 tengok . Boleh TAPI pantau dulu contentnya sesuai atau tidak . Ada je anime yang sesuai untuk ditonton oleh semua golongan umur macam Naruto , Detective Conan , Hibike Eupho , Prince of Tennis , Prince of Stride dan macam lagi2 . Ada je anime yang promote positive attribute macam hardwork , friendship , critical thinking dan banyak lagi . Siapa lagi yang nak pantau dan control anak2 dan adik2 kalau bukan kita sendiri ? Better save than sorry .

So guys , berhati2 lah dalam memilih medium pendidikan untuk anak2 or adik2 agar masalah ini dapat dibendung dan tidak merosakkan akhlak pemimpin masa depan .

Uzumaki Kushina

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sAobLe

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Pengaruh Anime

Sekianlah artikel Pengaruh Anime kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pengaruh Anime dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/pengaruh-anime.html

Subscribe to receive free email updates: