“Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti

“Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul “Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : “Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti
link : “Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti

Baca juga


“Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria meluahkan kekesalan kerana meskipun Malaysia mempunyai ramai orang kaya, namun tidak banyak yang turun padang membantu mereka yang memerlukan.

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria menasihati golongan berada yang beragama Islam agar tidak kedekut untuk menghulurkan bantuan kepada yang kurang bernasib baik, terutama pada bulan Ramadan. — Foto oleh Choo Choy May

Sehubungan itu, beliau menggesa agar golongan ini, terutama yang beragama Islam, agar tidak kedekut untuk menghulurkan bantuan kepada yang kurang bernasib baik, terutama pada bulan Ramadan.

“Mereka sepatutnya mencontohi Yayasan Muhibah Tan Sri Fng Ah Seng yang sering memberi bantuan kebajikan kepada orang Islam,” katanya ketika berucap pada majlis penyampaian bantuan Aidilfitri kepada fakir miskin oleh yayasan itu, di sini semalam.

Pada majlis ke-13 itu, yayasan berkenaan menyumbangkan RM200 seorang kepada 200 penerima dari Bagan Serai dan Parit, manakala 10 lagi dari kawasan sama menerima RM2,000 seorang selain menyerahkan zakat berjumlah RM20,000 kepada Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (Maipk).

Harussani berkata sumbangan yayasan tersebut membuktikan keperihatinan mereka dalam menyumbang kepada asnaf di negeri Perak.

“Yayasan ini membantu golongan asnaf berdasarkan hasil keuntungan dalam melaksanakan projek perumahan di negeri ini. Setiap tahun yayasan ini menderma untuk rumah kebajikan, sekolah dan membantu mereka yang memerlukannya,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi yayasan, Tan Sri Fng Ah Seng berkata pihaknya mahu berkongsi kekayaaan dengan memberikan bantuan kepada golongan yang memerlukan pada hari raya kali ini.

“Kita memperuntukkan RM1 juta untuk diagihkan kepada golongan miskin pada tahun ini,” katanya. — Bernama

Sumber: Projek MMO



Sumber “Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ty2wkl

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel “Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti

Sekianlah artikel “Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel “Malaysia ramai orang kaya tapi tidak ramai bantu orang susah” – Mufti dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/malaysia-ramai-orang-kaya-tapi-tidak_96.html

Subscribe to receive free email updates: