Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih

Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih
link : Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih

Baca juga


Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih

Perkembangan arena peranti mudah-alih dan rangkaian telekomunikasi kini membolehkan hampir setiap seorang mempunyai peranti dan sambungan rangkaian telekomunikasi tersendiri. Menurut GSMA, kini terdapat lebih kurang 5 bilion pengguna seluruh dunia yang mempunyai sambungan rangkaian mudah-alih mereka tersendiri.

Walaubagaimanapun, dari segi sambungan rangkaian mudah-alih seluruh dunia, kini terdapat lebih 8 bilion langganan. Perkara ini adalah memadangkan terdapat beberapa pengguna yang mempunyai lebih daripada satu kad SIM, mahupun lebih daripada satu telefon untuk kegunaan harian.

Menurut data yang dikongsikan GSMA, ia dikatakan mengambil masa sekitar 4 tahun untuk menambah satu bilion pengguna baru sejak 2013 yang lepas. Rantau Asia Pasifik memperlihatkan peningkatan yang tinggi sepanjang tempoh ini – selari dengan ramai syarikat yang mula memberikan tumpuan kepada rantau ini sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

GSMA juga menyasarkan sekitar 5.7 bilion pengguna akan berhubung atau melanggan ke perkhidmatan mudah-alih menjelang penghujung dekad ini, sekaligus meliputi lebih kurang 2/3 daripada penduduk seluruh dunia.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2su27jE

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih

Sekianlah artikel Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kini Terdapat Lebih 5 Bilion Pengguna Yang Berhubung Ke Perkhidmatan Mudah-Alih dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/kini-terdapat-lebih-5-bilion-pengguna.html

Subscribe to receive free email updates: