ET TU, BRUTOH

ET TU, BRUTOH - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ET TU, BRUTOH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ET TU, BRUTOH
link : ET TU, BRUTOH

Baca juga


ET TU, BRUTOH

“You belajar dulu jadi Menteri, lepas tu baru bercakap. Sebab, kita kena ingat. Dalam politik ni kita jangan cakap besar!“

Itulah kata-kata Menteri Kerajaan Padang Rengas yang ditujukan kepada Menteri Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Sarawak Abdul Karim Rahman Hamzah selepas Abdul Karim menyatakan ketidaksetujuan beliau dengan cadangan mengenakan cukai bilik bagi hotel-hotel di negeri Sarawak.

You cakap besar, you tunjuk samseng, kita lebih samseng lagi.

Saya rasa tidak ada sesiapa pun yang akan mempertikaikan siapa samseng paling besar di negara ini.

‘Brutoh Lu!”


Tindakan Nazri tersebut telah dipandang oleh bukan sahaja rakyat negeri Sarawak, malah seluruh Malaysia sebagai biadab dan keterlaluan.  Ianya diihat sebagai takbur dan merosakkan usaha Najib Razak yang menjadi Perdana Menteri pertama yang membawa lebih banyak pembangunan kepada Sabah dan Sarawak setelah diabaikan sekian lama oleh Perdana Menteri yang mempunyai 22 tahun peluang.

Ianya seolah-olah beliau tidak menghormati semangat setiakawan parti-parti komponen Barisan Nasional, dan juga seolah-olah beliau bertindak sebagai seorang Menteri di dalam kerajaan beliau sendiri.

Tidak cukup dengan penghinaan yang telah dilakukan, beliau terus menghina Abdul Karim dengan gelaran “Menteri Setahun Jagung.”

Nazri menggelar Abdul Karim “Menteri Setahun Jagung”

Reaksi pertama ditunjukkan oleh Ketua Menteri Sarawak, Abang Zohari yang lebih dikenali sebagai Abang Jo.  Beliau telah mengeluarkan kenyataan menarik keluar penyertaan negeri Sarawak dari Lembaga Pelancongan Negara.

Kenyataan dari Pejabat Ketua Menteri Sarawak

Bagaimanapun, Nazri dengan bongkaknya berkata “Kehidupan akan berterusan dan tiada apa-apa pun yang terjejas (dari penarikan diri negeri Sarawak itu).”

Reaksi seterusnya dari Menteri-Menteri kabinet Malaysia adalah dari Abdul Rahman Dahlan yang berasal dari Sabah dan juga Fadillah Yusof dari Sarawak yang juga merupakan Pengerusi Belia Barisan Nasional negeri Sarawak.

Twitter Abdul Rahman Dahlan yang menyelar tindakan Nazri

Mungkin Nazri merasakan dirinya besar.  Bukan sahaja beliau akui beliau lebih samseng dari orang lain, malah merasakan juga bahawa beliau lebih besar dari orang lain.  Beliau pernah berkata bahawa beliau lebih besar dari Ketua Jabatan Hal Ehwal Khas, Puad Zarkashi, semasa mengulas kenyataan Puad menyuruh kedua-dua individu yang menyebabkan kemelut terkini FGV untuk meletak jawatan.

Walaupun dalam video di atas Menteri Kerajaan Padang Rengas tersebut menyatakan bahawa tiada sesiapa patut bercakap besar dalam politik, beliau sering bercakap tak serupa bikin.

Sikap besar kepala beliau dikongsi bersama oleh isteri muda beliau yang juga merupakan Timbalan Menteri Kerajaan Padang Rengas, Haflin.  Haflin, yang bukan Datin Bergelar kerana merupakan BUKAN isteri pertama yang masih hidup, telah mengejek Abdul Karim melalui akaun Instagram beliau.

Ejekan Haflin mengenai kenyataan “setahun jagung”

Haflin juga telah mengherdik mereka yang tidak bersetuju dengan perbuatan Nazri.

Haflin memarahi orang yang membuat komen negatif terhadap Nazri

Haflin adalah Timbalan Menteri Kerajaan Padang Rengas kerana sering menjalankan tugas-tugas di luar negeri bagi ihak beliau sedangkan Kementerian Pelancongan masih ada Timbalan Menteri, KSU, TKSU serta Ketua Pengarah Kementerian yang sepatutnya membuat tugas tersebut.

Siapa Haflin? Adakah beliau juga besar dari Abdul Karim dan Puad Zarkashi?

Apabila disoal siapakah dia dalam Kementerian Pelancongan, ini jawapan beliau:

Saya rasa orang-orang yang sering membalun Rosmah Mansor pun kini tahu Rosmah tak kepoh macam si Haflin.  Malah Rosmah banyak menghabiskan masa memberi makan dan mengaji bersama anak-anak yatim dan para pelajar tahfiz hampir setiap malam di kediaman beliau.

Nazri bagaikan tidak menghiraukan kesan yang mungkin akan menjejaskan usaha Barisan Nasional Sarawak untuk memenangi pilihanraya DUN Pujut.  Dalam video di atas, Nazri menyatakan bahawa DUN Pujut memang milik DAP. Sekiranya BN Sarawak kalah di Pujut maka ianya tidak memberi kesan kepada BN.

Persoalannya ialah: adakah tindak-tanduk Nazri ini dilakukan untuk mengalihkan tumpuan para pemerhati politik dan rakyat dari kemelut yang dihadapi rakan baik beliau Lim Guan Eng?

Buddy-buddy gittew – Samseng Utara dan Samseng Padang Rengas

Lim Guan Eng yang kini bukan sahaja cuba menyelamatkan diri dari dibicarakan di atas tuduhan perlakuan rasuah, tetapi juga mengenai kepincangan pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang serta kelemahan pengurusan kewangan negeri.  Nazri yang secara terbuka berkawan dan memberi sokongan kepada Lim Guan Eng mungkin berfikir beliau perlu mengalihkan perhatian ramai dari isu Lim Guan Eng kepada Sarawak.

Tidak hairanlah apabila wanita pengamal media sosial tersohor Cik Lim Sian See juga membuat kenyataan mengenai perangai samseng Nazri yang dipelajari dari sahabat karibnya dari Pulau Pinang itu.

Gambar yang dikongsi oleh Cik Lim Sian See mengenai Nazri dan Tokong

Mahu tidak mahu Najib Razak juga yang kini terpaksa membersihkan najis yang telah dilepaskan oleh Nazri.  Telah terlalu banyak yang dilabur oleh Najib Razak untuk menentukan pembangunan yang dibawa ke Sabah dan Sarawak akan membantu menaik taraf kehidupan rakyat di kedua-dua buah negeri tersebut dengan harapan mereka terus memberi sokongan padu kepada kerajaan Barisan Nasional baik di peringkat negeri mahupun pusat.  Terpaksalah Najib Razak membuat satu keputusan yang jitu untuk mengatasi najis yang telah dilemparkan oleh Nazri kepada rakyat Sarawak.

Sudah tiba masanya samseng tersebut diajar makna adab kerana perbuatannya terhadap sokongan yang diraih Najib Razak dari Sarawak itu tidak lain tidak bukan tetapi umpama Julius Caesar ditikam oleh Brutus dari belakang.

Brutoh la!

http://ift.tt/2rceGyn

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sv3EZa

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel ET TU, BRUTOH

Sekianlah artikel ET TU, BRUTOH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ET TU, BRUTOH dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/et-tu-brutoh.html

Subscribe to receive free email updates: