DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa

DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa
link : DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa

Baca juga


DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa


KUCHING: Pengerusi Majlis Perbandaran Padawan (MPP) Lo Khere Chiang mengecam tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pending, Violet Yong yang menuduh beliau tidak menjalankan tugas di Skim Penempatan Semula Stapok.

Sejak menjadi Pengerusi MPP, beliau berkata, tahun ini adalah kali pertama MPP diperuntukkan RM30 juta di bawah Sistem Maklumat Rekod Jalan Raya Malaysia (MARRIS) untuk projek menaik taraf jalan raa dalam kawasan pentadbiran MPP merangkumi Batu Kitang dan Batu Kawa.

Memetik laporan The Borneo Post, Lo menjelaskan, selain daripada RM30 juta, RM24 juta lagi telah diperuntukkan kepada MPP tahun ini untuk menaik taraf sistem saliran.

"Dan ini adalah tahun pertama bagi diri saya dan (Datuk) Dr Sim (Kui Hian) sebagai wakil rakyat untuk kedua-dua kerusi.

"Kami berdua berusaha sebaik mungkin untuk membaiki dan meningkatkan sistem perparitan di dalam kawasan kami, dan kerja-kerja sedang dilaksanakan di kawasan seperti Jalan Arang, RPR Batu Kawa dan Desa Wira.

"Dr Sim telah memainkan peranan dalam mendapatkan semua peruntukan ini. Tetapi apa yang telah dilakukan DAP di kawasan itu dalam tempoh lima tahun yang lalu apabila mereka memenangi kerusi Batu Kawa pada 2011?," soalnya.

Lo berkata MPP telah melihat sistem saliran seluru di kawasan Stapok dan bukan hanya di satu kawasan penempatan semula.

Beliau berkata, ia memerlukan sekurang-kurangnya RM60 juta untuk membaiki keseluruhan sistem saliran di Stapok.

"Perkara ini tidak boleh dilakukan dalam masa satu tahun. Tidak juga Violet, malah DAP, boleh melakukannya dalam masa setahun," ujarnya.-Sarawakiana


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sMFM3Q

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa

Sekianlah artikel DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DAP Gagal Bawa Sinar Kepada Penduduk Batu Kawa dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/dap-gagal-bawa-sinar-kepada-penduduk.html

Subscribe to receive free email updates: